OPTA waarschuwt telecomproviders om opzegtermijn

Sinds de nieuwe telcommunicatiewet in werking is getreden, geldt er een wettelijke opzegtermijn van maximaal een maand. Uit een steekproefsgewijze controle van de OPTA blijkt dat lang niet elke telecomprovider zich hieraan houdt.

Opta Logo (beter)Onderdeel van de nieuwe telecomwet is onder andere dat er een grens gesteld is aan de opzegtermijn die telecomproviders mogen hanteren. Deze is nu beperkt tot maximaal één maand nadat de overeengekomen contractduur uitgediend is. Voorheen werden er nog wel eens opzegtermijnen van drie maanden gehanteerd voordat een abonnement opgezegd kon worden. De Nederlandse telecomwaakhond OPTA controleert de telecomproviders om te kijken of ze zich wel aan de wet houden. Bij een controle op het naleven van de opzegtermijn van een maand bleek dat tien van de dertig gecontroleerde providers zich niet aan deze regel hielden. Hierbij zitten overigens ook aanbieders van radio, tv en internet.

De controle werd eind augustus uitgevoerd onder de dertig providers. De volgende controle zal in november plaatsvinden. De huidige tien die in overtreding zijn hebben een schriftelijke waarschuwing gekregen. Bij een volgende controle kunnen er andere sancties plaatsvinden. Hieronder valt een dwangsom of een boete. Welke providers precies gewaarschuwd zijn werd niet bekendgemaakt.

Bron: Telecompaper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via