Panel Consumentenbond verkiest Simyo opnieuw tot de beste provider

Een 5500 koppig panel van de Consumentenbond heeft Sim Only-provider Simyo voor de vijfde keer verkozen tot de beste provider. Op de laatste plek eindigt Tele2.

De Consumentenbond houdt elk halfjaar een panel peiling onder 5500 consumenten. Inmiddels is de vijfde meetronde gehouden door de bond en hieruit is opnieuw een lijst met de beste providers van Nederland naar buiten gekomen. De consumenten beoordelen alleen hun eigen provider en geven het een cijfer voor ondermeer de kwaliteit van het netwerk, het aantal storingen en de algemene kwaliteit van de provider.

Het panel heeft dit keer elf providers beoordeeld. Uit de resultaten blijkt dat het netwerk van KPN nog steeds het beste is van Nederland. Daarbij valt op dat KPN-dochter Simyo voor de vijfde keer op rij op de eerste plek staat, zo meldt de provider zelf. Simyo scoort een 8.4 en is de enige provider die op alle onderdelen boven een 8 scoort. Op de tweede plek staat Youfone met een 8.2 en KPN sluit de topdrie af met een 8. Op de laatste plek staat Tele2 met een 7.4.

De panelleden melden weinig storingen bij bellen, sms’en en internetten bij Simyo en KPN. Ook Telfort had relatief weinig storingen en staat op een derde plek met een 7.9. Bij Tele2 was dit niet het geval. De klanten van Tele2 laten weten vooral veel last te hebben van storingen met data. Gemiddeld had Tele2 de meeste storingen, 15 procent, aldus het panel.

Opvallend is dat de goedkope providers, Simyo en Youfone, bovenaan staan. Dit komt omdat ze gebruik maken van het KPN-netwerk en daarnaast heldere tarieven hebben, aldus het panel. Ook helpt het dat ze goedkoop zijn waardoor de prijs/kwaliteit verhouding beter is dan bij de overige providers. Tot slot valt ook op dat de klantenservice van Youfone en Simyo als goed wordt gezien. T-Mobile en Vodafone moeten het beide doen met een 7.7 als eindcijfer. Zij worden bestempeld als duur en hebben volgens het panel ondoorzichtige tarieven.

Consumentenbond Mobiele provider monitor 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Dominick -

    Wat mij vooral opvalt is dat de slechtste score een 7,4 is. Dat is voor consumentenbond-begrippen helemaal niet verkeerd 🙂

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via