Partners halen handen af van Samsungs Tizen

Met Tizen wil Samsung de concurrentie aangaan met Android en iOS. Echt lukken wil dat nog niet, Mobiele providers zoals Telefonica en Orange lopen bijvoorbeeld niet warm voor het Koreaanse project.

Screenshots van Tizen op het web gezet tizen1

Ook de interesse van ontwikkelaars van apps is lauwtjes, stelt the Wall Street Journal. Naar verluidt zou Samsung de ontwikkelaar van een populaire Android-app zelfs honderdduizend dollar hebben geboden om ook voor Tizen een applicatie te maken. Ook is er inmiddels een heuze Tizen App Challenge, waar in totaal voor vier miljoen dollar aan prijzen wordt uitgekeerd.

Critici stellen dat er, naast het succesvolle Android en iOS, geen ruimte is voor nog een besturingssysteem, terwijl Windows Phone en BlackBerry ook al in de marge actief zijn.

Samsung probeert al langere tijd Tizen, in samenwerking met co-ontwikkelaar Intel, van de grond te krijgen. Tot nu toe is er echter nog geen enkele telefoon draaiend op het eigen besturingssysteem op de markt gekomen. Mocht het dat toch doen, dan is het maar de vraag of het aanslaat bij klanten. Tot nu toe zijn er maar zesduizend apps beschikbaar voor Tizen, waarvan het merendeel onbekende programmaatjes zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. FGras -

    Er zou een soort van app-store moeten komen die op alle devices beschikbaar is. Een soort van steam. Dan is dat gezeur met apps verholpen en kan iedereen zijn eigen OS maken.

Whatsapp

Zo verdient Facebook geld met Whatsapp lees verder

Fuchsia logo

Fuchsia gaat Android (nog) niet vervangen lees verder

Android Go

Android Go: besturingssysteem voor opkomende markten lees verder

Google Home

Google onthult nieuwe functies Google Home lees verder

Smartphone opladen

In 2018 is je smartphone binnen vijf minuten opgeladen lees verder

WWDC 2017

WWDC 2017: wat je kunt verwachten van Apple’s volgende grote event lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters