Pebble in eerste kwartaal marktleider van smartwatches

Kickstarter Pebble is vooralsnog marktleider op het gebied van smartwatches. De Amerikaanse fabrikant troeft vooralsnog giganten als Sony en Samsung af.

Dit blijkt uit een onderzoek van Canalys. Steeds meer fabrikanten brengen een slimme horloge op de markt, maar voorlopig blijft het kleine Pebble ze verslaan. 35 procent van de wereldwijd verkochte smartwatches is van Pebble.

Sony volgt op gepaste afstand: het verschil bedraagt zes procentpunt. Samsung, dat in februari met de Gear 2 kwam, heeft een marktaandeel van 23 procent. Dertien procent van de smartwatches zijn van overige fabrikanten.

In het eerste kwartaal van dit jaar zijn wereldwijd 2,7 miljoen smartwatches verscheept. Dat zullen er in de komende kwartalen ongetwijfeld meer worden. Steeds meer fabrikanten gaan zich namelijk op de markt van de smartwatches begeven. Zo lijkt het erop dat de horloges van LG en Motorola al bijna af zijn en is het zo goed als zeker dat ook Apple met een smartwatch bezig is.

Lees hier de uitgebreide review van de Pebble, en bekijk hier de videoreview van de Gear 2.

Pebble in eerste kwartaal marktleider van smartwatches smartwatches 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via