Play Store waarschuwt voor in-app reclame

De Google Play Store vermeldt vanaf 11 januari of apps reclames bevatten. Ontwikkelaars die dit niet op tijd vermelden, worden geschorst.

Play Storereclame

Google heeft de voorwaarden voor de Google Play Store aangepast. De grootste toevoeging is het nieuwe label wat aangeeft of een app reclames bevat. Het label komt vlak onder de installeerknop te staan. Bij het Google I/O-evenement werd dit label al geïntroduceerd voor familie-apps, vanaf januari is het verplicht voor elke app in de Play Store.

Voor ontwikkelaars van apps met reclames is het belangrijk om op tijd het label toe te voegen. De voorwaarden zijn duidelijk. Als je je apps niet op tijd van het label voorziet, wordt de app geschorst tot dit aangepast is.

De nieuwe voorwaarden zijn puur voor de app-gebruikers. Het gebeurt regelmatig dat betaalde apps alsnog reclames bevatten. Met het nieuwe label kan de gebruiker dit weten voordat hij of zij de app installeert.

Bron: Google

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via