PlayBook doet het beter dan Motorola Xoom

De BlackBerry PlayBook van RIM verkoopt beter dan de Motorola Xoom. In de eerste maand na de lancering is de RIM-tablet al een kwart miljoen keer verkocht. De Xoom deed er twee maanden over omdat aantal te halen. Beide tablets kunnen qua verkoopcijfers echter niet tippen aan de iPad 2, die in het eerste weekend zijn complete voorraad uitverkocht.

playbook

De PlayBook doet het erg goed, meldt RBC Capital Markets. Directeur Mike Abramsky van dat bedrijf verwacht dat de Playbook nog eens zo’n aantal zal verkopen tijdens dit kwartaal. Als dat zo doorgaat, zullen er aan het eind van dit jaar twee miljoen tablets zijn verkocht. Overigens is dat wel iets minder dan RBC aanvankelijk verwachtte. De progonose ging uit van drie miljoen verkochte PlayBooks.

De PlayBook oefent kennelijk een grote aantrekkingskracht uit op mensen die een tablet willen hebben. De user interface werkt zeer soepel. Het grootste probleem van de tablet is het gebrek aan apps, er zijn er maar drieduizend die speciaal voor de PlayBook zijn gemaakt. Voor de iPad zijn er tienduizenden beschikbaar. Maar daar heeft RIM wat slims op gevonden door ook Android-apps op de PlayBook toe te laten. Dat zal waarschijnlijk stevig hebben geholpen met het behalen van de goede verkoopcijfers.

Een probleem moet RIM nog wel oplossen. Het is echt eeen tablet voor mensen met een BlackBerry telefoon. Die heb je ernaast nodig om je e-mail te kunnen ontvangen of de agenda te kunnen beheren; een bluetooth verbinding met de telefoon is daarvoor nodig. Daarmee is de tablet in het nadeel vergeleken met de Androidtablets of de iPad.

Bron: Venturebeat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via