Prijs toestel belangrijker dan merk voor Nederlandse smartphonebezitters

Nederlanders vinden het steeds minder belangrijk welk merk hun smartphone heeft. Er wordt steeds vaker naar de prijs van een telefoon gekeken, en dus steeds minder naar of de smartphone van bijvoorbeeld Samsung of Apple is.

Xolo presenteert smartphone met houten body q10205

Dit schrijft Deloitte op basis van onderzoek onder 2000 Nederlanders. Bijna veertig procent (37 procent) van de Nederlandse telefoonbezitters vinden de prijs het belangrijkste als ze een smartphone willen aanschaffen. Het merk is voor minder dan twintig procent doorslaggevend.

34 procent kijkt naar de kosten die bij het afsluiten van een contract bij de smartphone komen kijken. Ondertussen is 4G-internet voor Nederlanders nog niet superbelangrijk, al is het gebruik het afgelopen jaar wel verviervoudigd. Minder dan twintig procent van de Nederlandse smartphonebezitters internet echter al met 4G. Bijna negentig procent internet thuis en op het werk via wifi. Veel mensen vinden 4G nog te duur.

“Van de respondenten die over een 4G-verbinding beschikken, vindt circa veertig procent deze verbinding sneller dan een wifi-netwerk. Opvallend is ook dat circa één derde heir geen mening over heeft. Ik verwacht dat wanneer de beschikbaarheid toeneemt en de tarieven dalen, de populariteit van 4G sterk zal toenemen”, vertelt Patrick Steemers van Deloitte.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via