Provider Hi gaat op in KPN

Provider Hi houdt op te bestaan. De jongerenprovider gaat per 1 mei op in KPN, waar het al onderdeel van uitmaakte. Volgens KPN zijn dankzij de komst van 4G-internet de wensen van Hi-klanten toegegroeid naar die van KPN.

Hi KPN provider

Dit laat KPN weten in een persbericht. Twee jaar geleden kreeg Hi van KPN nog de opdracht om een nieuw bedrijfsplan te schrijven. Hierdoor moest het zich meer gaan onderscheiden van KPN. De proposities van de twee merken zouden namelijk te dicht bij elkaar liggen. Het is Hi dus blijkbaar niet gelukt om zich duidelijk van KPN te onderscheiden.

Alle Hi-abonnementen worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar KPN. Volgens de provider gaan klanten van Hi niets merken van de samensmelting. Zo houden Hi-klanten hetzelfde nummer en gaan ze niets extra bepalen. De einddatum van het contract en de hoogte van de bundels blijven hetzelfde.

KPN geeft Hi-klanten, bij wijze van welkomscadeau, een upgrade die past bij hun huidige abonnement of prepaidaansluiting. Hierover krijgen Hi-klanten persoonlijk bericht. Ben je klant van Hi? Houd dan deze pagina in de gaten.

De samensmelting van Hi en KPN is in lijn met de vereenvoudigingsstrategie van KPN. De voordeelproviders blijven Telfort en Simyo. Hi wordt, met het samengaan van KPN, een full survice-provder. De samensmelting heeft geen invloed voor de merken Simyo en Telfort.

Voor Hi-personeel verandert er wel het nodige. Zo sluiten deze zomer de 52 winkels van de provider. Het merendeel van het personeel wordt binnen KPN herplaatst. Het is onbekend hoeveel mensen hun baan verliezen.

Hi heeft sinds de oprichting in 1996 veel bereikt en een grote bijdrage geleverd aan de mobiele groei van KPN”, Aldus Jaap Postma, directeur Consumentenmarkt bij KPN. “Het merk liep vanaf het begin voorop in de dienstverlening door in te spelen op de specifieke telecom wensen van jongeren. Het gebruik van streamingdiensten op het gebied van video en muziek is door de uitstekende mobiele internet ervaring over 4G voor alle mobiele klanten belangrijk geworden. Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat, en zullen ook met het merk KPN goed blijven inspelen op de wensen van onze klanten, ook jongeren.“

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via