Providers willen vergoeding van RIM door storing

Nederlandse providers gaan met producent RIM in gesprek over een eventuele vergoeding als gevolg van een driedaagse storing bij RIM. Een eventuele vergoeding zal door providers worden doorberekend naar diens klanten, aldus de telco’s.

Volgens ANP hebben zowel T-Mobile als Vodafone en KPN de intentie geuit om samen met RIM tot een schadevergoeding te komen voor de storing van de afgelopen drie dagen. Volgens de providers is een eigen compensatie van de telco’s zelf niet aan de orde, maar dient RIM over de brug te komen om diens klanten te compenseren. Mocht het tot een schadevergoeding komen vanuit RIM richting de providers, dan zullen ze dit verrekenen met hun klanten aangezien deze er last van hebben gehad, aldus provider KPN.

Inmiddels is de driedaagse storing zo goed als opgelost. Afgelopen maandag ging een core switch in het serverpark van RIM in Engeland kapot. Backup-systemen konden al het verkeer niet opvangen vervolgens waardoor er een waterval ontstond doordat het verkeer plots naar andere servers werd geleid en deze het op hun beurt niet meer konden bolwerken. De storing heeft vier continenten aangedaan, waaronder Europa, Amerika, Afrika en delen van Azië.

RIM-topman Mike Lazaridis heeft inmiddels via de onderstaande video-boodschap openbaar excuses gemaakt voor de storing. De topman geeft aan dat de communicatie vanuit RIM slecht was richting haar klanten. Verder laat hij weten dat het probleem zo goed als opgelost is en dat het nooit meer mag gebeuren. De CEO biedt zijn verontschuldiging aan en geeft aan dat dit nooit had mogen gebeuren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via