Rabobank stapt uit de mobiele abonnementen

De Rabobank heeft bekend gemaakt dat het gaat stoppen met de verkoop van telefoons en abonnementen. De bank is van mening dat deze business steeds verder van haar kernactiviteiten is komen te staan.

Rabobank Mobiel betalen

De bank laat haar beslissing middels een persbericht gelden. Volgens de bank worden haar telecomactiviteiten in de komende twee jaar langzaam maar zeker afgebouwd. Voor de krappe 100.000 abonnees van de bank verandert er voorlopig weinig. Het enige wat zal gebeuren op termijn is dat abonnees niet meer hun contract kunnen verlegen bij de bank. Voor prepaid-klanten verandert er voorlopig eveneens weinig, zo belooft de bank.

De bank is van mening dat het verkopen van telefoons en de bijbehorende abonnementen geen kerntaak meer is van de bank. “Deze activiteiten komen steeds verder af te staan van de bancaire activiteiten”, aldus de bank in de verklaring. De bank heeft momenteel in onderzoek hoe het deze activiteiten kan gaan afbouwen zonder dat klanten daar te veel last van hebben. Hiermee komt een einde aan de zesjarige dienstverlening van Rabobank Mobiel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Mark Vrijenhoek -

    Jammer, heb al bijna 2 jaar een abonnement met bij rabo mobiel en ben heel erg tevreden. Onbeperkt internet voor 10 euro per maand.. Nu ga ik denk ik maar overstappen naar kpn.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via