Registratienetwerk T-Mobile bezwijkt onder iPhone-druk

Enkele minuten na de landelijke introductie van de iPhone in Nederland blijkt het registratienetwerk van T-Mobile onbereikbaar.

Vannacht gingen de eerste iPhones in Nederland in Rotterdam over de toonbank, maar de reguliere verkoop begon vanmorgen vroeg om half tien. Vrijwel direct na de openstelling van de landelijke registratie voor iPhones, bleek het systeem van T-Mobile niet bestand tegen de overweldigende interesse voor de nieuwe versie van Apple’s telefoon in Nederland.

Het netwerk waarmee dealers de nieuwe telefoons aanmelden blijkt volgens diverse meldingen onbereikbaar, waardoor de registratie van de nieuwe telefoons in combinatie met contractsverleningen én nieuwe contracten niet mogelijk bleek. De storing leidde tot een stormloop op de T-Mobile helpdesk. Volgens een medewerker van de consumentenhelpdesk stonden er om 10:05 uur bij ‘dealersupport’ zo’n 250 winkeliers in de wacht.

Een andere medewerker bevestigt dat het registratienetwerk onbereikbaar is. Binnen T-Mobile wordt nu spoedoverleg wordt gevoerd om het probleem op te lossen omdat: ‘dit natuurlijk niet kan op zo’n belangrijke dag’.Als tijdelijke maatregel noteert T-Mobile op dit moment de gegevens van klanten, zodat zij later kunnen worden teruggebeld.

Volgens een woordvoerder van T-Mobile is het systeem alleen trager dan gebruikelijk, maar kunnen nieuwe telefoons gewoon geactiveerd worden. De woordvoerder adviseert klanten om bij activeringsproblemen in de winkel te blijven wachten en het later nogmaals te proberen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via