Review BlackBerry Onyx onthult details, foto's en video

De naam BlackBerry Onyx had nog niet veel betekenis voor ons, maar nu is die er zeker wel aan gegeven met een volledige review van het toestel. CrackBerry nam de Onyx onder handen en publiceerde foto’s, specificaties en een filmpje.

BlackBerry Onyx CrackBerry

De BlackBerry Onyx moet één van de nieuwe toppers van RIM worden en we hadden de naam begin april al gehoord. Met die naam kwamen echter niet echt veel details mee en tot gisteren zei de naam BlackBerry Onyx ons dan ook niet zo veel. CrackBerry heeft nu gezorgd dat daar verandering in is gekomen, door een review te plaatsen van het toestel. Met deze review komen meteen een groot deel van de specificaties, een filmpje en een groot aantal foto’s van het toestel mee. Volgens CrackBerry is de Onyx hét toestel waar alle BlackBerry-fans op hebben zitten te wachten, dat geen compromissen meer sluit. Het toestel zal waarschijnlijk uiteindelijk onder de naam Tour 9600 op de markt komen.

De Onyx heeft vanalles aan boord, waaronder bijvoorbeeld een 3,2-megapixelcamera. Opvallend is dat de Onyx nog het oude trackballetje heeft, dat volgens de laatste geruchten vervangen gaat worden door een trackpad in nieuwe BlackBerry’s. Dit trackpad vinden we al terug in de BlackBerry 8520, maar een verdere integratie in RIM’s portfolio moet blijkbaar nog even wachten. Verder heeft de Onyx ondersteuning voor Wi-Fi, 3G en GPS. Het scherm heeft een resolutie van 360×480 pixels en is dus in het gebruikelijke widescreen-formaat van BlackBerry. Wanneer het toestel beschikbaar moet zijn of aangekondigd zal worden is niet bekend.

CrackBerry was over het algemeen tevreden over het toestel en was vooral enthousiast over het feit dat de Onyx alle functies die tot nu toe in een BlackBerry gezien zijn combineert en dat alles in een ontzettend compacte behuizing. Hierbij plaatsten zij wel de kanttekening dat de Onyx nog lang niet af aanvoelt en er dus nog het nodige zal veranderen voordat het toestel echt in de winkels zal liggen.

BlackBerry Onyx CrackBerry

BlackBerry Onyx CrackBerry achterkant

BlackBerry Onyx CrackBerry naast Bold, 8520, Tour