Flight control voor de iPhone

Flight control is een goedkoop spelletje in de Apple AppStore dat de laatste tijd extreem populair is. Is het spel echt zo leuk en verslavend? We onderzoeken het in deze review van Flight Control voor de Apple iPhone

Firemint is de maker van het zeer uitgebreide Fast and the Furious iPhone spel en heeft een risico genomen om zo simpel te gaan ontwikkelen en het spel tegen zo’n goedkope prijs aan te bieden. Dat is nochtans alles wat deze app zo populair maakt. All About Phones zoekt uit of het de populariteit wel waard is, en of het niet gewoon komt door de tijdelijke korting.

Het menu van flight control 

Het idee van Flight Control is dat je in de controlekamer zit van een vlieghaven en alle vliegtuigen succesvol moet laten landen op de juist landingsbaan.

Er zijn 3 soorten voertuigen. Een passagierstoestel, een groter en sneller passagierstoestel, sportvliegtuigen en helikopters. De passagiersvliegtuigen zijn rood, de sportvliegtuigen geel en de helikopters blauw. De bedoeling is om de baan van de toestellen te bepalen zodat ze allemaal kunnen landen zonder problemen of botsingen.

Het menu van flight control 

De besturing is simpel, maar perfect. Je kan simpelweg de baan van een toestel beslissen door de weg met je vinger een beweging van het toestel naar de landingsbaan te maken. De weg die het vliegtuig zal afleggen wordt gemarkeerd met een dunne witte lijn. Als 2 toestellen te dicht bij elkaar komen zullen ze rood omcirkelt worden zodat je er een duidelijk overzicht op krijgt. Toestellen krijgen een rode kleur als je ze nog niet naar hun baan hebt geleid.

Als je een vliegtuig goed laat landen verschijnen er complimentjes op het beeld zoals bijvoorbeeld ‘Jolly Good’. Deze verschijnen maar heel even op het scherm en vormen dus geen last en leiden je niet af.

Een screenshot van de gameplay

 

Nog een screenshot van de gameplay

 

Het spel is volledig ontworpen in 2D en dat is de perfecte keuze voor het spel omdat je de vliegtuigen voortdurend in bovenaanzicht bekijkt. In het begin van het spel hoor je nog een lobby muziekje maar dat stopt na een tijdje tijdens het spelen. De luchtvoertuigen in het spel zijn mooi afgewerkt en de kleursignalen maken het geheel veel duidelijker.

Firemint heeft duidelijk met kleuren gewerkt om alles zo snel mogelijk duidelijk te maken aan de gebruikers. Ieder soort vliegtuig moet landen op de landingsbaan met dezelfde kleur. Ieder voertuig heeft een apparte kleur wat het zéér makkelijk maakt om ze te herkennen zonder er op te focussen en de aandacht op de rest van het spel te verliezen.

Onze review score

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via