RIM stelt Sony Mobile manager aan als COO

Fabrikant RIM heeft haar nieuwe managementteam compleet. De fabrikant heeft Kristian Tear aangenomen als Chief Operating Officer en Fank Boulben aangenomen als Chief Marketing Officer.

Kristian Tear

Sinds de nieuwe CEO aan de macht is en hij zijn nieuwe bewind langzaam maar zeker aan het invoeren is bij het bedrijf, heeft de fabrikant ervoor gekozen om haar COO en CMO te ontslaan. Sinds het ontslag is RIM naarstig opzoek gegaan naar nieuwe kandidaten en tijdens BlackBerry World 2012 liet de CEO al doorschemeren dat het alleen nog een kwestie van een handtekening onder een contract was alvorens het zover was. Inmiddels is de kogel door de kerk en heeft RIM haar volledig managementteam compleet.

Kristian Tear is benoemd als COO bij RIM en hij is afkomstig van Sony Ericsson, nu Sony Mobile. Daar was hij ondermeer Executive Vice President alvorens hij naar RIM de overstap waagde. Frank Boulben is de nieuwe marketing man nadat zijn voorganger na slechts een paar maanden al de deur kreeg gewezen. RIM heeft veel moeite om de juiste marketing weg te vinden en met de nieuwe CMO moet dat nu wel goed gaan lukken. Voor zijn rol bij RIM was hij verantwoordelijk voor Marketing en Sales bij LightSquared.

Doordat RIM nu zijn complete managementteam heeft geformeerd is het nu zaak om de nieuwe strategie van de fabrikant zo snel mogelijk uit te rollen. De komende zes maanden zal RIM alles op alles zetten om haar nieuwe platform, Blackberry 10, in de markt te zetten en de zakelijke markt en automarkt beter te bedienen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via