Rond de 50.000 PlayBooks verkocht rond de lancering volgens analisten

Analisten schatten in dat de PlayBook, de langverwachte tablet van RIM, ongeveer 50.000 keer over de toonbank is gegaan tijdens de lanceringsdag. De PlayBook kwam afgelopen dinsdag in de winkels terecht.

BlackBerry Playbook MWC 2010 AAP

Volgens Peter Misek van Jefferies & Co. zouden er op de eerste dag via Best Buy en Staples 45.000 tablets van Research in Motion over de toonbank gegaan zijn. Mike Abramsky van RBC Captial Markets beweert dat er 50.000 PlayBook’s verkocht zijn en gooit het op een mooie 600.000 stuks voor dit hele fiscale kwartaal.

Volgens Misek komt de PlayBook qua verkoopcijfers hoger uit dan de Motorola Xoom, de heilige graal van Motorola op tabletgebied. Over het succes van die tablet is al veel gesproken, en niet iedere analist was tevreden met de verkopen van de Xoom. Men verwacht dat er ongeveer 300.000 Xoom’s per kwartaal over de toonbank zullen gaan, en dat is de helft van het aantal PlayBook’s dat dit kwartaal verwacht wordt over de toonbank te gaan.

Net als bij de Xoom het geval was, zijn de lanceringsomstandigheden niet ideaal bij de PlayBook. Reviewers melden dat de tablet nog veel mist. Zo zou er geen email-client zijn voor BlackBerryloze Playbook-gebruikers, kun je je contacten niet in de PlayBook kwijt, heeft hij geen agendafunctie, geen to-do-lijst en geen notitieblok. Al die functies zullen overigens wel later nog komen. Daarmee lijkt Apple, dat met haar iPad nog steeds min of meer een monopolie op de tabletmarkt heeft, eigenlijk de enige producent te zijn die nu al een fatsoenlijke tablet neer kan zetten.

Bron: Into Mobile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via