RTL en Vodafone trekken stekker uit vrouwenprovider Sizz

RTL en Vodafone stoppen met vrouwenprovider Sizz. Vanaf 1 juni worden er geen nieuwe klanten meer toegelaten.

"AT&T wil Vodafone overnemen" vodafonelogo rev

Vodafone heeft RTL uitgekocht, maar in het persbericht wordt niet over bedragen gerept. De twee partijen zijn in ieder geval eerder dan gepland gestopt met Sizz: het samenwerkingsverband zou eigenlijk vijf jaar moeten duren, maar duurt nu maar drie jaar.

Sizz-klanten hebben gratis toegang tot RTL-programma’s. Huidige abonnees behouden die gratis toegang. Vanaf 1 juni accepteert Sizz echter geen nieuwe klandizie meer. Bestaande abonnees kunnen hun abonnement ook niet verlengen.

“Met Sizz wilden we een specifieke doelgroep meer vertrouwd maken met smartphones door het aanbieden van ‘how to’-filmpjes en exclusieve RTL-programma’s”, vertelt Bart Hofker, directeur consumentenmarkt bij Vodafone Nederland.

“Dit is gelukt. In de afgelopen drie jaar is er veel veranderd. Bijna driekwart van de Nederlanders, van jong tot oud, man of vrouw, heeft inmiddels een smartphone.”

Het kijken van video’s op je smartphone is inmiddels veel toegankelijker geworden. Waarmee Sizz’ exclusiviteit niet meer zo belangrijk is: RTL XL is op andere smartphones ook heel toegankelijk.

“We zullen Sizz-klanten voor het einde van hun contract benaderen met een nieuw aanbod”, aldus Hofker. “Ze kunnen hun abonnement bij Sizz niet verlengen. Tot die tijd kunnen ze uiteraard wel via de gebruikelijke Sizz-platforms de RTL-content blijven bekijken.”

Bron: Vodafone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via