'Samsung bezig met concurrent voor Google Glass'

Samsung zou bezig zijn met een concurrent voor Google Glass, de slimme bril die je dingen laat zien die er niet echt zijn. Het is eigenlijk een soort monocle, want het is blijkens een tekening in een patentaanvraag van Samsung voor één oog bedoeld.

Hoewel Google de Glass-bril nog niet eens uit de beta-testfase heeft gehaald, wil Samsung blijkbaar snel een graantje meepikken van deze nieuwe markt. In de loop van dit jaar zou de bril van Samsung worden gelanceerd. Het apparaat zou Gear Glass heten.

De uitgave Business Korea citeert een anonieme bron die meldt dat het apparaat er aan komt in de herfst, waarschijnlijk tijdens de IFA-beurs in Berlijn. Zo kan meteen de aandacht van de hele wereldpers worden getrokken. De bron vermeldt dat de smartwatch van Samsung nog maar het begin is van vele ‘wearables’ die het Koreaanse bedrijf van plan is te maken. De eerste smartwatch Galaxy Gear werd in september vorig jaar gepresenteerd, en precies een jaar later zou het de beurt zijn aan Gear Glass.

Aangenomen mag worden dat de bril ook op Android werkt, net als die van Google, en grofweg dezelfde functies heeft.

'Samsung bezig met concurrent voor Google Glass' samsung gear glass leak 

Bron: Android Community

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Google speelt nu ook video’s automatisch af lees verder

Android O naadloze updates

Nooit meer opslagproblemen door Android O naadloze updates lees verder

Android O Developer Preview 2

Wordt Android O al volgende week uitgerold naar deze smartphones? lees verder

Samsung superfabriek

Dit is het geheime wapen van de Samsung Galaxy Note 8 lees verder

Android O Android Octopus

Heeft Google onthuld waar Android O voor staat met nieuwe easter egg? lees verder

Virtuele assistent

Komt Apple binnenkort met een Siri dock voor de iPhone? lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters