Samsung gaat Motorola voorbij met GSM-verkopen

Volgens een onderzoek van Gartner is Motorola haar nummer twee positie op de GSM-markt kwijtgeraakt aan Samsung

Het gaat al een tijdje niet goed met de Amerikaanse fabrikant. Toen de fabrikant enkele jaren geleden de RAZR serie introduceerde kon het rekenen op een stevige groei vanwege de grote vraag naar deze toestellen. Het publiek lijkt echter ondertussen uitgekeken te zijn en zoekt zijn toestellen steeds meer bij andere fabrikanten.

In één jaar tijd is het wereldwijde marktaandeel van Motorola gedaald van met 8 procent. In het 3e kwartaal van 2006 was dit nl. nog 21 procent, in het 3e kwartaal van 2007 komt deze op 13 procent. En volgens Gartner is er nog geen ommekeer te verwachten in deze dalende trend.

De grootste profiteur van de slechte verkopen bij Motorola lijkt Samsung te zijn. Dit Koreaanse bedrijf nam de 2e plaats over van Motorola met een wereldwijd marktaandeel van 15 procent. Een marktaandeel welke echter nog ver weg ligt van lijstaanvoerder Nokia, welke 38 procent van alle GSM verkopen voor zijn rekening neemt.

De top 5 wordt afgesloten door Sony Ericsson met een wereldwijd aandeel van 9 procent en LG met 7 procent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via