Samsung gaat zich agressiever opstellen in de tabletmarkt

Samsung heeft aangekondigd dat het de zelfde tactiek uit de smartphonemarkt ook in de tabletmarkt gaat gebruiken. De fabrikant wil op korte termijn een hoger marktaandeel in de tabletmarkt veroveren.

Samsung’s Robert Yi, verantwoordelijk voor investor relations binnen Samsung, laat aan The New York Times de nieuwe tactiek van de Koreaan doorschemeren. Momenteel is Apple heer en meester in deze markt en heeft Samsung een stevige tweede positie veroverd. Desondanks is het verschil in marktaandeel tussen Apple en Samsung nog tientallen procenten dankzij het verkoopsucces van de iPad. Samsung wil dit gat nu gaan beslechten door zich agressiever te gaan opstellen in deze relatief nieuwe markt.

Samsung is van plan om de zelfde strategie als in haar mobiele tak te gaan gebruiken voor tablets. Dat betekent dat er nog sneller nieuwe tablets ontwikkeld zullen worden en meerdere varianten. Daarnaast wil de fabrikant van high-end tot low-end tablets gaan fabriceren en zo de markt overspelen met haar goederen.

Ook op de prijs hoopt de Koreaan te gaan concurreren. Een voorbeeld hiervan is de onlangs aangekondigde Nexus 10-tablet die door Samsung wordt gefabriceerd. Deze high-end tablet is momenteel de best gespecde tablet op de markt, maar kent een verkoopprijs van slechts 399 dollar. Desondanks zal de tablet niet naar Nederland gaan komen, zo laat Samsung Nederland weten.

Google Nexus 10 by Samsung 

Bron: Nu.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via