Samsung drijft de spot met Apple in briljante reclame: word volwassen, neem een Galaxy

De strijd tussen Samsung en Apple woedt voort. Dit keer is de Koreaanse techgigant aan zet, met een strakke reclame waarin de boodschap duidelijk is: wordt volwassen, koop een Galaxy.

Samsung vs Apple

Huawei dreef in zijn teasers voor de Mate 10 Pro continu de spot met de concurrentie. Apple, Samsung: iedereen kreeg het ervan langs. Ook Xiaomi kon er wat van, met een bizarre vergelijking die tijdens de onthulling van de Xiaomi Mi Mi Mix 2 gemaakt werd. Beide partijen gingen flink over de grens, wat jammer is. Dan boet je boodschap namelijk aan kracht in.

Samsung pakt het iets subtieler aan, met een nieuwe reclame. De boodschap is duidelijk: wordt volwassen iPhone-gebruikers, koop een Galaxy. We zien een trouwe iPhone-gebruiker die door de jaren heen langzaam beseft dat Apple achterloopt. We beginnen in 2007, met de lancering van de originele iPhone.

Samsung Galaxy Note 8

Dan gaan we naar 2010. De jongeman heeft nu een iPhone 4. Hij neemt een foto met zijn gloednieuwe toestel, maar wordt verhinderd door een notificatie: je geheugen is vol. Nu maken we de stap naar 2013. Hij wil het nummer van een meisje noteren, waarbij hij zijn iPhone 5s naast haar Galaxy Note 3 houdt. Daarbij valt het meteen op hoeveel groter en helderder het scherm van de Galaxy Note 3 is.

In 2015 staat hij tijdens een stortbui in de rij voor de iPhone 6s. In 2016 verrast hij een vriendin die naast het water staat, waarna ze er allebei in vallen. Je raadt het al: haar Galaxy S7 is waterdicht en werkt nog. Hij moet zijn iPhone in de rijst gooien, tevergeefs.

Guess what I just got

Dan sluiten we af met 2017. Zijn vriendin, of misschien zelfs vrouw, laadt haar Galaxy met Infinity Display draadloos op. Hij opent zijn nieuwe iPhone, en ontdekt dat er geen 3.5mm headphone jack is. Nu is hij er helemaal klaar mee. Hij gooit zijn iPhone in een lade, en koopt de Galaxy Note 8. Hij verstuurt hetzelfde bericht als in 2007 naar een vriend: “Guess what I just got.”

De subtiele doch niet zo subtiele reclame sluit af met een shot van de rij voor de iPhone X. Een aanstaande eigenaar van het toestel kijkt jaloers naar de Galaxy Note 8 van de jongeman. Samsung’s boodschap is maar al te duidelijk: upgrade naar een Galaxy.

Samsung Galaxy Note 8 iPhone X

Natuurlijk is de vergelijking niet helemaal eerlijk, maar dit is wel een reclame waar Huawei en Xiaomi wat van kunnen leren. Samsung rekent af met Apple, zonder smakeloos de spot te drijven met de techgigant. Zal Apple terugbijten? Heb je trouwens het design van de Samsung Galaxy S9 al gezien?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Har -

    Beetje zielig om andermans producten af te kraken zoals Samsung doet ! Ik zal nooit iets kopen van Apple en een fan van Samsung ben ik ook niet meer !

  2. Piet -

    het is preken voor het koor. Denkt hier iemand nu echt dat mensen die al meerdere generaties iPhones gebruikt over gaat stappen naar een Android telefoon?

  3. Erik -

    Vindt het altijd super zwak als je je competitie afkraakt ipv echt te laten zien waarin je goed bent. Daarbij is het ook erg dom om het product van de competitie meer in beeld te laten dan je eigen product. Het werkte voor mij meer nostalgisch dan het doel dat ze voor ogen hadden.

  4. Marcel -

    ‘Een aanstaande eigenaar van het toestel kijkt jaloers naar de Galaxy Note 8 van de jongeman. Samsung’s boodschap is maar al te duidelijk: upgrade naar een Galaxy.’

    Nee beste Noah, het gaat om de haarlijn van de jongeman die net als de iPhone X een inham heeft. 😉

    1. Erik -

      Samsung Galaxy
      Wie in de test een reden ziet om voor de Galaxy S8 van concurrent Samsung te gaan, moet weten dat ook die bij een val snel defect raakt. In zijn test eerder dit jaar oordeelde SquareTrade dat de Galaxy S8 zelfs de eerste telefoon ,,die kapot ging bij de eerste val op alle zijden.”

      Dit zegt genoeg over Samsung….
      Ook bij Samsung blijkt het normaal dat de amoled schermen inbranden.

    1. Rob -

      Verkopers die de spot drijven met de concurrentie wijs ik altijd de deur. Als je achter je eigen product staat en visie hebt dan heb je deze onzin niet nodig. Blijkt wel weer waar het Samsung aan ontbreekt.
      Ik vraag me af wie hier volwassen moet worden?

      1. Marco Idsinga -

        Fantastisch subtiele reclame die alleen maar de waarheid op tafel legt.
        Geen woord aan gelogen.

        Je mag toch laten zien dat je in alles beter bent?

Apple komt volgend jaar mogelijk met iPhone X lookalike met LCD display lees verder

Honor V10

Honor V10 opgedoken met indrukwekkende screen-to-body ratio lees verder

Samsung Galaxy S8 Plus huawei Mate 10 Pro

Huawei Mate 10 Pro: Huawei maakt korte metten met Samsung in commercials lees verder

Samsung Galaxy S9 iPhone X

‘Samsung Galaxy S9 krijgt extreem hoge screen-to-body ratio’ lees verder

Apple iPhone X

Dit nieuwe Oppo toestel lijkt verdacht veel op een zwarte iPhone X lees verder

iphone se 2

‘iPhone SE 2 wordt begin 2018 aangekondigd’ lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters