Samsung wil dit jaar 10 miljoen Stars verkopen

De Taiwanese divisie van Samsung heeft verteld dat het bedrijf verwacht maarliefst tien miljoen exemplaren van haar S5230 Star te verkopen dit jaar. Deze goedkope touchscreentelefoon schijnt het nu al erg goed te doen en moet dat volgens Samsung dus nog lang volhouden.

Samsung S5230

Samsung brengt steeds meer full-touch telefoons uit en probeert hiermee elk segment te bedekken. De nieuwste ontwikkeling op dit gebied is het uitbrengen van goedkope full-touch telefoons, zoals LG dat al deed met haar Cookie die razend populair werd, Nokia brengt binnenkort de 5530 XpressMusic en Samsung heeft een goedkope touchscreentelefoon in de vorm van de S5230 Star. Het bedrijf heeft erg hoge verwachtingen voor dit toestel, Samsung’s Taiwanese divisie heeft verteld dat het bedrijf verwacht dit jaar wereldwijd maarliefst 10 miljoen Stars aan de man te kunnen brengen. Erg veel, zeker als je bedenkt dat dat gelijk staat aan het totale aantal touchscreentelefoons dat Samsung vorig jaar verkocht.

Als we de eerste berichten mogen geloven kan Samsung dit nog best eens gaan halen, volgens het Chinese Commercial Times verkoopt de Samsung Star op het moment met ongeveer 1 miljoen toestellen per maand. Aangezien toestellen in het prepaid-segment redelijk lang in de winkels blijven hangen altijd, kan het best zijn dat dit aantal na een prijsverlaging nog hoger komt te liggen en ook het hele jaar aanhoudt. Mocht dit inderdaad zo gebeuren dan komt Samsung dicht in de buurt van de 10 miljoen en de voorspelling lijkt dan ook best haalbaar te zijn.

Bron: Unwired View

Microsoft kondigt nieuwe Nokia-telefoon aan lees verder

De toekomst van Virtual Reality – ADV lees verder

Ringing Bell Freedom 251

Freedom 251 in India te verkrijgen voor 3,58 euro lees verder

Microsoft lanceert Nokia 230 featurephone lees verder

Samsung kondigt nieuwe Galaxy Folder klaptelefoon aan lees verder

Ontwerpers zoeken geld voor ontwikkeling creditcardachtige telefoon lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters