Scheepbouwer ziet weinig in de iPhone

Ad Scheepbouwer, directeur van KPN Nederland, vindt de iPhone een waardeloos toestel, maar wil het wel gaan verkopen. Dit meldt Financial Times. Volgens Scheepbouwer heeft het toestel in Duitsland weinig gedaan.

De batterij van de iPhone is volgens Scheepbouwer te snel leeg, en hij vond het aanraakscherm ook niet erg prettig. De 70.000 iPhones die in Duitsland zijn verkocht vindt Scheepbouwer “geen indrukwekkende hoeveelheid” vergeleken met de 700.000 nieuwe klanten die het Duitse E-Plus erbij kreeg in dezelfde periode. E-Plus is de KPN-dochter in Duitsland die concurreert met T-Mobile, de leverancier van de iPhone in Duitsland. KPN heeft wel besprekingen gevoerd met Apple over de verkoop van de iPhone in Nederland, maar Scheepbouwer kon niet vertellen wanneer Apple ermee wil beginnen.

Vandaag werd ook bekend dat nieuwkomer Apple met een marktaandeel van 6,5 procent in het vierde kwartaal van 2007 de derde plaats op de ranglijst van smartphoneproducenten behaald heeft. In totaal werden in 2007 ongeveer 115 miljoen smartphones verkocht. De bestverkopende bedrijven zijn nog steeds Nokia en, op gepaste afstand daarachter, RIM. De Blackberry-fabrikant wist wel de beste groeicijfers te noteren: RIM zette in totaal ongeveer vier miljoen apparaten af en dat betekende een toename van liefst 121 procent. In totaal groeide de markt voor smartphones in het vierde kwartaal met 71,9 procent naar 35,5 miljoen stuks.

1202292556 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via