Signaalverlies en batterijproblemen op Nexus 4 door Android 4.3 bug

Door een bug in Android 4.3 klagen Nexus 4 gebruikers over leeglopende accu’s en slecht bereik. Het euvel lijkt zich alleen voor te doen bij gebruikers van virtuele providers.

Bij sommige Nexus 4 gebruikers crasht het telefoonproces bij het zoeken naar verbinding met de netwerken van virtuele providers. Als het proces crasht is de gebruiker tijdelijk onbereikbaar totdat hij de pincode van zijn simkaart invoert. Dit kan zorgen voor langdurige onbereikbaarheid als het onopgemerkt gebeurt. Bijkomend probleem met de bug is dat het zoeken naar signaal veel van de batterij vraagt.

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing voor het probleem. Google heeft een aanpassing in het Android Open Source Project opgenomen die de bug deels zal verhelpen. De rest van de oplossing zal van Qualcomm moeten komen, die partij zal de radio-software moeten aanpassen om het probleem helemaal te verhelpen.

Vooralsnog lijkt het probleem zich te beperken tot Nexus 4 telefoons. Het is nog onduidelijk hoe de oplossing van het probleem gedistribueerd gaat worden, mogelijk gaat dat via een over-the-air-hotfix, mogelijk wordt de fix pas in een volgende update meegenomen.

LG Nexus 4 white 

Bron: Tweakers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. bartvuijk -

    Het is me uit de reacties onder het artikel bij Tweakers inmiddels duidelijk dat de bug zich ook bij Telfort-abonnees voordoet. Nou dan laat ik die update even zitten tot ze een fix hebben uitgebracht. Toestel doet het nu prima en Android 4.3 is maar een hele kleine update ten opzichte van 4.2.2.

  2. Quasimodo -

    Doet dit probleem zich alleen voor wanneer je roaming aan hebt of bij mvno's? Uit het artikel wordt me dat niet duidelijk.
    Ik kan roaming uit hebben maar mijn telecom provider kan toch een mvno zijn?

  3. bartvuijk -

    Nou zit ik me als Nexus 4-eigenaar en telfort-abonnee af te vragen of ik met dit probleem te maken krijg. Want telfort is wel/niet een mvno; je moet roaming aan hebben staan om op het KPN-netwerk te komen. Ik heb de update binnen maar laat de installatie nog maar even zitten.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via