Sim only blijkt een zomerproduct te zijn

Sim only abonnementen worden steeds populairder. En dat niet alleen, sim only blijkt ook een heus zomerproduct te zijn.

Dit blijkt uit de zanox Telecom Barometer 2014. Telefooncontracten met een toestellen worden met name in het najaar afgenomen en kennen in de zomer een serieuze dip in hun verkopen. Dit alles hangt samen met de jaarlijkse lancering van een nieuwe iPhone in het najaar.

De piek in verkopen van telefoons met contract beperkt zich niet alleen tot iPhones. Ook concurrenten als Samsung zetten meer af in de herfst. Paul Vogelzang, Team Leader Telecom Industry bij advertentienetwerk zanox verklaart dit als volgt: ‘Samsung en andere smartphone-fabrikanten liften mee op de hype van de iPhone-lanceringen. Niet alle consumenten willen een iPhone of kunnen zo’n duur toestel betalen. Daarnaast zien we bij de smartphonelanceringen dat niet alleen de verkoop van nieuwe modellen omhoogschiet, maar ook dat juist oudere toestellen populair zijn. Stuntprijzen van de oudere toestellen en gunstige tarieven zijn hier de oorzaak van.’

Zoals gezegd worden sim only abonnementen steeds populairder. Maar liefst 47% van de eigenaren van een mobieltje heeft gekozen voor een abonnement zonder toestel. Vorig jaar was dit nog 41%. Wat verder opvalt is dat sim only een echt onlineproduct is. 60% van de sim only abonnementen worden online afgesloten. Voor abonnementen met telefoon is dit 50%.

Sim only zit dus duidelijk in de lift. Veel bedrijven proberen hun graantje mee te pikken in dit succes. Er zijn maar liefst 53 aanbieders van sim only actief op de Nederlandse markt. Meer weten? Bekijk hier de complete barometer.

Sim only blijkt een zomerproduct te zijn screen shot 2014 10 13 at 102614  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via