Sim Only populairste abonnementsvorm in vierde kwartaal 2014

Sim Only is nu populairder dan een abonnement met ‘gratis’ smartphone. Dat schrijft www.simonlyvergelijken.nl op basis van cijfers van GfK. In het vierde kwartaal was 53 procent van de verkochte smartphones in combinatie met een Sim Only-abonnement aangeschaft.

Simyo sim only simkaart

En dat de groei toeneemt, blijkt als je de cijfers van december bekijkt. Toen was 56 procent van alle nieuwe toestellen verkocht in combinatie met een Sim Only-abonnement. In hetzelfde kwartaal vorig jaar lag dit aandeel 11 procent lager.

Er lijkt dus geen sprake te zijn van een incident. Steeds meer mensen nemen een Sim Only-abonnement omdat ze daarmee meer geld besparen. De maandelijkse lasten van een telefoonrekening zijn met Sim Only lager omdat de telefoon al is afbetaald. Bij een normaal abonnement, waarbij je gelijk de smartphone krijgt, betaal je de smartphone over de abonnementsperiode maandelijks af.

Een reden voor het succes van Sim Only kan de controle die de klant heeft zijn. Zo kun je bij steeds meer providers elke maand de hoogte van je bel- en internetbundels los van elkaar naar beneden en boven bijstellen.

Volgens GfK (PDF) is er ook een interessante trend gaande op het gebied van accessoires. De omzet van mobiele accessoires is in het vierde kwartaal met 27 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook opvallend is dat telefoonhoesjes juist minder goed worden verkocht.

Er worden dus meer andere accessoires verkocht, zoals headsets. De hoesjes waren in het afgelopen kwartaal goed voor 35 procent van de verkoop van accessoires, terwijl dat in dezelfde periode vorig jaar nog 40 procent was.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via