Simpel gaat over naar T-Mobile

Simpel en T-Mobile hebben bekend gemaakt dat de roze gigant prijsvechter Simpel zal inlijven. Simpel bljft bestaan, maar wordt onderdeel van T-Mobile.

Simpel

Simpel is een van de vele Mobile Virtual Network Operators die Nederland rijk is. De MVNO, die voorlopig nog op het netwerk van KPN werkt, biedt sim-only bundels aan. T-Mobile en Simpel hebben nu samen bekendgemaakt dat de provider Simpel zal inlijven. De ongeveer 100.000 klanten van Simpel zullen naar het netwerk van T-Mobile gemigreerd worden, en Simpel zal dan ook gewoon blijven bestaan als merk, alleen nu onder T-Mobile. Deze migratie zal in november dit jaar beginnen en tot begin 2011 duren. Financiële details van de deal zijn niet bekend gemaakt.

Volgens Simpel is de verkoop vooral geweest omdat een kleine partij als Simpel niet goed kan omgaan met de fluctuaties in de vraag naar mobiele dataverbindingen. T-Mobile zou dat wel kunnen als grote provider en de databundels van Simpel zullen na overname door T-Mobile dan ook op de schop gaan.

Bron: Telecom Update

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. ronald -

    Simpel erg slecht bereikbaar voor klachten.
    Net een nieuw abonnement afgelsloten kun je niet bellen omdat mobiel netwerk niet bereikbaar maar reken dat je iemand van simpel te pakken krijgt.

  2. khalid -

    SIEMPEL zat het is oplichterij T/MOBILE steelt van eigen klanten later hebben ze geen klanten meer.
    ik raad iedereen om bij t mobile of zogenaamd siempel op te zeggen.en en prepaid kaart aan te schaffendie zijn er zat……………..

  3. dennie -

    ik heb ook een kaartje van simpel en heb in duitsland dus ook geen ontvangst..
    baal ik van maar mijn abonnement loopt nog even door toen ik het abonnement afsloot werd me verteld dat ik in duitsland gewoon ontvangst moest hebben ..
    dus niet

  4. Andre -

    Afgelopen weekend heb ik de nieuwe simkaart gehaald en aangezien ik 2 sim kaarten in mijn telefoon kan doen heb ik hem er alvast ingedaan.

    Groot was mijn verbazing toen ik zag dat op de nieuwe simkaart allerlei SMS berichten staan welke er dus al op stonden voordat deze naar mij werd verstuurd.

    Aangezien dit prive-berichten van andere mensen betreft heb ik maar bij het College Bescherming Persoonsgegevens aangifte wegens schending van de privacy door Simpel gedaan (Simpel zelf wilde niet ingaan op mijn melding dat ze zich niet aan hun eigen privacyverklaring hielden; het is wel te merken dat ze nu onderdeel zijn van T-Mobile aangezien deze organisatie een naam hoog te houden heeft wat betreft schendingen van privacy)

  5. martine -

    Stomme t-mobile, ik woon in duitsland en had nooit problemen met verbinding van kpn , en nu heb ik helemaal geen bereik meer, en kan nu dus helemaal niks! 😮

  6. kaiii -

    Ik koop nooit meer iets van tmobile.
    Ze hebben me ooit eens afgesloten omdat ik één rekening vergeten wat te betalen, kon ik het hele abbonement uitbetalen in één keer en je werd vrolijk afgesloten.

  7. Luna -

    Ook ik baal dat Simpel naar T-Mobile is overgegaan.
    T-Mobile heeft binnen ons gezin de bijnaam "T-no-dial" omdat het bereik belabberd is. Wij wonen vlakbij België en de ontvangst is slecht.

    Buiten de bundel worden gesprekken naar boven
    afgerond in hele minuten. Is daar ook sprake van binnen de bundel?

    Uit deze overname blijkt maar weer dat het niet om de klant gaat maar louter en alleen om de centen.
    🙁

    🙁

  8. Laurenz -

    Dit toont maar weer eens aanhoe afhankelijk je als klant bent van de willekeur van de provider.
    Ongeveer een jaar geleden ben ik van Tele2 over gegaan naar Simpel, omdat Tele2 van KPN naar T-Mobile overging, waardoor ik geen bereik meer had, hier op de Veluwe. (ik kon om die reden wel mijn abonnement ontbinden) Nu zit ik weer in dezelfde situatie. Ik heb Simpel gevraagd om mijn abonnement nu al te ontbinden, omdat ik anders straks bij de overgang weer een tijd zonder ontvangst zit. Dat weigeren ze (hoewel ze op de dekkingskaart van T-Mobile kunnen zien dat er in mijn postcodegebied geen bereik is.)
    De procedure is : afwachten tot je overgezet bent en dan aantonen dat je geen bereik hebt en dan pas mag je weg.

    Over klant vriendelijkeheid gesproken:(:(

  9. Grietje -

    Ik denk wel dat ze de voorwaarden wijzigen ten nadele. Toen ik het contract afsloot deed ik dat oa om de dekking van KPN, T-Mobile is gewoon slechter qua dekking, helemaal met de iPhone G3!

  10. GM23 -

    Ik heb zojuist een medewerker van Simpel gesproken en hij heeft gezegd dat ik eerst af moet wachten of de dekking inderdaad verslechterd, is dit het geval dan mag ik mijn contract verbreken.
    Nu rest mij wel de vraag of ze dan ook moeilijk doen over nummerbehoud, dat je daar dan nog 3 maanden op moet wachten ofzo…

  11. Jolanda -

    @ Bart,
    -(is die overname en een nieuw providernetwerk dat trouwens een grond voor opzegging?)-

    Nee, dat is het Niet in dit geval omdat de Voorwaarden van je contract Niet wijzigen (in je nadeel)nu, wijzigen ze de voorwaarden in je nadeel dan is het wel gegronde reden.

  12. Bart van der Meeren -

    Al de tweede keer dat mijn vader wordt gevangen door t-mobile. Een aantal jaar geleden was dit het geval toen Orange werd overgenomen en nu wordt Simpel ook nog eens vercracked.. Jammer. Ben zeer benieuwd of dit een reden tot opzegging is, met name over het bedrag wat vooruit betaald moest worden bij tekenen van het contract.

  13. Matthias -

    Inderdaad een erg slechte zaak, ik ben tot nu toe zeer tevreden geweest met het KPN netwerk, en baal er zeker van als dat naar Tmobile overgaat, ben trouwens ook benieuwd of dat een reden tot opzeggen is.

  14. bart vuijk -

    Slechte zaak. Ik heb zo'n simpel abonnementje voor 2,50 in de maand en het bevalt me prima, voor m'n telefoon in de auto. Maar als ze naar T-Mobile gaan, dan wil ik weer weg bij Simpel (is die overname en een nieuw providernetwerk dat trouwens een grond voor opzegging?), want dat bedrijf geeft overal waar ik kom beroerde of geen verbindingen. En ik kan het weten, want ik heb een tijdje met een prepaid T-mobile simkaart in dezelfde telefoon rondgereden. Twee tot vier streepjes minder op die ouwe trouwe Nokia.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via