Simyo eerste telecomprovider genomineerd voor klantvriendelijkste bedrijf

Simyo is als eerste telecomprovider genomineerd voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Andere genomineerden zijn onder andere Coolblue, KLM en de ANWB.

Over de award

De award voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is een initiatief van SmartAgent MarketResponse (SAMR) en Beeckestijn Business School en wordt sinds 2007 jaarlijks uitgereikt. De consumenten die deelnemen aan het onderzoek worden willekeurig bepaald door SAMR. Deze deelnemers brengen niet een stem op een bedrijf uit, maar keuren bedrijven. Het is dus geen prijs waarbij de meeste stemmen gelden, maar waar er gekeurd wordt. Bedrijven kunnen zich niet aanmelden voor deze award: elk Nederlands bedrijf maakt kans op een nominatie.

Nederlandse bedrijven zijn door de deelnemers in totaal 46 duizend keer gekeurd. Op basis hiervan is een representatief consumentenpanel tot stand gekomen. De leden van dit panel geven elk bedrijf waarmee ze ervaring hebben een cijfer. Zo is de lijst met tien genomineerden tot stand gekomen. Om voor een nominatie in aanmerking te komen, moet een bedrijf minimaal honderd keer gekeurd zijn. Dit jaar is de uitslag nauwkeuriger dan ooit, omdat het onderzoek in 2015 voor het eerst continu is uitgevoerd.

De genomineerden

Naast Simyo is ook de winnaar van 2014 genomineerd, de ANWB. Onder de andere acht kanshebbers zitten niet de minste bedrijven, zoals Coolblue, EMTÉ Supermarkten, Gall & Gall, ICI Paris, Jan Linders, KLM, Landal GreenParks en Rituals. Voor Coolblue, ICI Paris, Jan Linders, KLM en Rituals is het ook de eerste keer dat ze bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland horen.

Genomineerden

Hoe wordt de winnaar bepaald?

De leden van het consumentenpanel dat de bedrijven keurde, geven een cijfer aan de bedrijven waarmee ze ervaring hebben. Deze cijfers worden bij elkaar opgeteld en bepalen welk bedrijf de klantvriendelijkste van 2015 wordt. Het publiek kan niet stemmen op een bedrijf. De prijsuitreiking is op 21 april tijdens het CustomerFirst Gala in TivoliVredenburg in Utrecht.

Primeur voor Simyo

“Energiebedrijven en telecommers scoren al jaren lager dan alle overige branches op het gebied van klantvriendelijkheid”, vertelt Gerrit Piksen, de projectmanager van het initiatief. “Ze zijn dan ook nooit eerder vertegenwoordigd in de top-10. Het feit dat Simyo zich dit jaar als eerste telecommer ooit bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland voegt, is dan ook een knappe prestatie.”

We zijn heel erg benieuwd of Simyo op 21 april de prijs in de wacht gaat slepen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via