Slechtedekking.nl geeft zwakke locaties van providers aan

De website Slechtedekking.nl is begonnen met het vergaren van data van consumenten om zo inzicht te geven in het netwerk van een provider. Consumenten kunnen via hun smartphone doorgeven waar ze juist wel of juist niet goed bereik hebben met hun telefoon.

Het bedrijf De Laagste Rekening en de Consumentenbond hebben een nieuwe website gelanceerd genaamd Slechtedekking.nl. Op de website is op een kaart te zien hoe het netwerk van een provider ervoor staat volgens de consument. Consumenten kunnen aangeven via een Android-applicatie of ze wel of geen goede dekking in de buurt hebben en zo de site up to date houden. Voor providers is het handig om te zien waar consumenten daadwerkelijk slechte dekking hebben met hun mobiel. De website is onafhankelijk. Ook de Consumentenbond heeft zich aangesloten.

Je kunt ook via de computer goed of slecht bereik aangeven door op de kaart naar de juiste positie te gaan. De bedoeling is dat in de loop der tijd er een goede database ontstaat van netwerkdekking in Nederland. De site zal ook providers gaan aansporen om actief met de feedback om te gaan om zo hun netwerk te verbeteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via