Slechts 2,5 minuten wachttijd bij telecom klantendiensten in België

In België is onlangs een nieuwe wet goedgekeurd die de klantendiensten van telecombedrijven oplegt dat een beller maximaal 2 minuten en 30 seconden mag wachten.

Minister Q

Dat is één van de punten die minister van telecommunicatie Vincent Van Quickenborne onlangs heeft laten goedkeuren in het Belgisch parlement. In die wet staat dat iemand die naar een klantendienst belt van een telecombedrijf, zoals Belgacom of Telenet, slechts 2 minuten en 30 seconden mag wachten. Als hij tegen die tijd geen fysieke persoon aan de lijn heeft, kan hij een bericht achterlaten en moet de klantendienst kosteloos terugbellen binnen de 24 uur. Momenteel zijn er bij de klantendienst van Belgacom zelfs wachttijden van 30 minuten of langer, meestal naar een betaald nummer.

In hetzelfde plan valt ook te lezen dat het gemakkelijker moet worden voor klanten om van operator te veranderen en dat de klantendienst vriendelijker moeten zijn tegenover consumenten. Belgacom reageerde dat een wachttijd van 2 minuten en 30 seconden volkomen onhaalbaar is. Het bedrijf vindt dat de minister eerst contact moest opnemen met de sector om de maatregelen te bespreken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. boos -

    Onzin! gemiddeld hang ik minimaal 8 minuten in de wacht voordat ik een Hi-kpn medewerker te spreken krijg.. Ronduit waaardeloos. De marketing bij KPN is Super! Echter de service is ronduit slecht!! 🙁

  2. yeahli -

    Dat gaat wel erg ver ja..
    Als er ergens een storing of wat is kan je nooit genoeg mensen bij elkaar trommelen om die tijd te halen lijkt me.

    heb zelf overgens ook geen problemen met de wachttijden van de klantenservice.

    Bij t-mobile en hi erg snel iemand aan de telefoon.

  3. Jens Royakkers -

    In de spitsuren is dit onhaalbaar. Uiteindelijk zal er extra personeel moeten komen. Voordeel: minder werklozen (een beetje toch) Nadeel: Abonnementen worden nog duurder dan ze nu al zijn.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via