Slechts 2,5 minuten wachttijd bij telecom klantendiensten in België

In België is onlangs een nieuwe wet goedgekeurd die de klantendiensten van telecombedrijven oplegt dat een beller maximaal 2 minuten en 30 seconden mag wachten.

Minister Q

Dat is één van de punten die minister van telecommunicatie Vincent Van Quickenborne onlangs heeft laten goedkeuren in het Belgisch parlement. In die wet staat dat iemand die naar een klantendienst belt van een telecombedrijf, zoals Belgacom of Telenet, slechts 2 minuten en 30 seconden mag wachten. Als hij tegen die tijd geen fysieke persoon aan de lijn heeft, kan hij een bericht achterlaten en moet de klantendienst kosteloos terugbellen binnen de 24 uur. Momenteel zijn er bij de klantendienst van Belgacom zelfs wachttijden van 30 minuten of langer, meestal naar een betaald nummer.

In hetzelfde plan valt ook te lezen dat het gemakkelijker moet worden voor klanten om van operator te veranderen en dat de klantendienst vriendelijker moeten zijn tegenover consumenten. Belgacom reageerde dat een wachttijd van 2 minuten en 30 seconden volkomen onhaalbaar is. Het bedrijf vindt dat de minister eerst contact moest opnemen met de sector om de maatregelen te bespreken.

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters