Smartphone vaak op de wc gebruikt

Smartphonebezitters die op de wc zitten, vervelen zich nogal. 39 procent pakt er tijdens zijn kleine of grote boodschap de telefoon bij, zo blijkt uit een enquête die Google heeft laten uitvoeren.

android marketSmartphones zijn dus soms niet zo schoon als ze er uit zien, blijkt hieruit. Misschien gebruiken wel veel meer smartphonebezitters hun toestel op de wc, de 39 procent die is genoemd is het aantal dat het heeft toegegeven.

Het wc-gebruik is echter maar een klein onderdeel van de totale enquête die moet aantonen dat mobiele advertenties werken.

Meer cijfers: 93 procent van de smartphonebezitters gebruiken hun toestel thuis. 81 procent gaat ermee het internet op, 77 procent zoekt ermee, en 72 procent gebruikt de telefoon terwijl ze andere ‘media’ consumeren (zoals radio, tv, krant etc.)

Eenderde van de smartphones wordt gebruikt als de eigenaar tv kijkt. En 45 procent benut zijn telefoon om activiteiten te plannen, zoals een diner, een reis of de financiën. Een op de vijf gebruikers meldt liever zijn kabeltelevisie op te geven dan zijn smartphone.

Google is uiteraard het meest geïnteresseerd in zoekgerelateerde activiteiten. De zoeksite van Google is de meest bezochte van alle websites (77 procent) op een smartphone. Mensen zoeken op hun telefoon naar nieuws (57%), restaurants (51%), entertainment (49%), winkelen (47%), technologie (32%), reizen (31%), financiële informatie (26%) en auto’s (17%).

Negentig procent van de mensen die zoeken met behulp van hun smartphone, ondernamen een actie na hun zoektocht, en meer dan de helft (53%) kocht iets na zo’n mobiele zoektocht. Bijna een kwart raadde als gevolg van een zoekopdracht op de smartphone een product aan aan anderen. En 53% zoekt na de zoektocht op de mobiel verder op een computer.

Veruit de meeste ‘mobiele zoekers’ zoekt iets dat in de buurt is (local). Dat doet 95% van de smartphonebezitters. 61% belt een winkel of bedrijf na een zoektocht, 59 procent bezoekt zo’n winkel of bedrijf en 44 procent koopt er iets. De meeste mensen die een zoektocht uitvoeren ondernemen binnen een dag actie, bijvoorbeeld een aankoop of iets anders (88%).

In winkels worden smartphones gebruikt om prijzen van artikelen te vergelijken met de concurrentie. Zeventig procent van de smartphonebezitters trekt zijn toestel in een winkel te voorschijn. Wie zijn telefoon benut tijdens het shoppen, gaat vaak over tot een aankoop (74%). Via de telefoon zelf koopt 35% van de bezitters wel eens iets.

Mobiele advertenties vallen op en worden volgens de enquêteresultaten gewaardeerd: er wordt vaak op geklikt, beweert Google. Overigens is er een tijd geleden een ander onderzoek verschenen waaruit bleek dat veel smartphonebezitters dat per ongeluk doen, maar dat is in deze enquête niet meegenomen.

Bron: Techcrunch

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via