Sms-dienst krijgt boete van 1,19 miljoen euro

De Consumentenautoriteit heeft het bedrijf Celldorado een boete opgelegd van 1,19 miljoen euro. Het bedrijf maakte onrechtmatig reclame voor verschillende sms-diensten waarna mensen vast bleven zitten met een abonnement.

De Consumentenautoriteit heeft het bedrijf Celldorado een boete opgelegd voor het op grote schaal misleiden van consumenten. Celldorado maakte via internet en tv reclame voor sms-diensten waaronder spelletjes en screensavers voor mobiele telefoons. Wie daar vervolgens op inging, bleek erna ongewild een abonnement op een sms-dienst te hebben afgesloten terwijl dat nergens letterlijk vermeld stond. De boete voor deze overtreding bedraagt momenteel 1,19 miljoen euro maar de autoriteit heeft ook nog eens in zes gevallen een dwangsom opgelegd. Dit om Celldorado te dwingen een einde aan te maken aan haar praktijken. Volgens de autoriteit kunnen deze afzonderlijke boetes oplopen tot 50.000 euro per stuk.

Het bedrijf is wel in beroep gegaan tegen de boeten. Deze uitspraak zal later dit jaar volgen en dan zal nogmaals gekeken worden of de Consumentenautoriteit de boete wel of niet terecht heeft afgegeven aan het bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. gwystyl2 -

    Wat ik hier nou niet aan snap: krijgen de gedupeerden nou hun geld terug van het geld van die boete, of wordt de Consumentenautoriteit (nooit van gehoord?) daar alleen rijker van?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via