Snapchat gebruikers besteden gemiddeld half uur per dag in de app

Snapchat is razend populair, maar hoeveel tijd besteden Snapchat gebruikers gemiddeld per dag in de app? Snapchat zocht het uit in een poging om een effectieve manier te vinden om haar reclames te verkopen.

Snapchat gebruikers

Snapchat is een sociale app waarmee gebruikers foto’s en video’s kunnen delen, maar met een twist: volgers kunnen de foto’s maar voor een beperkte tijd bekijken, en daarna zijn ze voor altijd verdwenen. Er zijn wel enkele trucs en apps waarmee je de snaps van andere gebruikers op kunt slaan, maar toch blijft de unieke manier waarop Snapchat werkt de grote aantrekkingskracht voor veel jongeren.

Gezien de foto’s snel verdwijnen spendeer je als gebruiker dus ook niet heel veel tijd in de app. Je maakt een foto, werkt je story bij, checkt wat je vrienden hebben gepost en sluit de app weer. Dit maakt het lastig om in te schatten hoeveel tijd je nou eigenlijk per dag in de app besteed.

Snapchat gebruikers
Het Snapchat logo

Reclames

Toch is die informatie voor Snapchat zelf erg belangrijk, want de dienst verdient geld door het verkopen van reclames. De adverteerders willen natuurlijk weten hoe vaak hun reclame gezien wordt, en voor hoe lang. Dat soort statistieken blijven meestal voor een groot deel geheim, maar Snapchat heeft in samenwerking met Nielsen een aantal interessante feiten over haar dienst vrijgegeven.

30 minuten

100 miljoen actieve gebruikers openen elke dag de Snapchat app, waar van slechts zestig procent ook daadwerkelijk zelf content plaatst. Door de vluchtige natuur van het hippe sociale netwerk is de vraag echter vooral: hoe veel tijd besteden gebruikers gemiddeld in Snapchat?

Volgens de door het onderzoeksbureau Nielsen verzamelde gegevens spenderen gebruikers gemiddeld ongeveer 25-30 minuten per dag in de app. Dat lijkt op het eerste gezicht erg weinig, maar er is natuurlijk ook rekening gehouden met alle gebruikers die de app openen en na een paar seconden weer sluiten.

Adverteerders

Snapchat wil adverteerders weg stelen van televisienetwerken, en het lijkt ze langzamerhand nog te lukken ook. Uit het rapport van Nielsen blijkt namelijk dat Snapchat 41% van alle 18 tot 34 jaar oude mensen in Amerika weet te bereiken. De vijftien grootste netwerken van Amerika bereiken nog maar net 6% van dezelfde doelgroep.

Recent werd de waarde van Snapchat op $10 miljard geschat. De app groeide ontzettend snel van $800 miljoen in juni 2013 naar slechts een paar maanden later $4 miljard. Aan het einde van dat jaar sloeg Snapchat een bod van maar liefst $3 miljard af van Facebook, en Google bood later zelfs $4 miljard. Je kunt Snapchat in de Play Store en App Store downloaden.

Bron: PCMag

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via