Snapchat Spectacles 2 legt focus op augmented reality

Er zijn eindelijk details opgedoken rondom het geheime project van Snap Inc.: de Snapchat Spectacles 2. Sleutelwoord: Augmented reality.

Snapchat Spectacles 2

Snapchat is ondertussen al veel meer dan een populaire app. Het bedrijf achter het sociale netwerk ging vorig jaar de beurs op onder de naam Snap Inc.

Snapchat Spectacles Drone

Daarmee werd ook meteen een hardware-avontuur  begonnen. Het ambitieuze bedrijf onthulde de Snapchat Spectacles. De bijzondere bril is sinds kort ook verkrijgbaar in Europa.

Het gaat om een bril met een ingebouwde camera. Gebruikers kunnen zo razendsnel opnemen wat ze zien, en vervolgens de resulterende korte video op Snapchat zetten.

Daarnaast werkt Snap Inc. naar verluidt ook aan een eigen drone. Voor het zover is zal het techbedrijf waarschijnlijk eerst de volgende generatie Snapchat Spectacles introduceren.

Snapchat Spectacles 2

Snapchat houdt de ontwikkeling van de Snapchat Spectacles 2 strikt geheim. Volgens TechCrunch weet slechts een klein team wat de plannen zijn.

Gelukkig helpen geruchten en gelekte patenten ons een handje. Die wijzen erop dat de tweede generatie flink gaat verschillen van de huidige Spectacles.

Augmented reality

Het sleutelwoord zal je bekend in de oren klinken: augmented reality. Volgens Apple wordt het de volgende grote techrevolutie. De techgigant werkt naar verluidt met meer dan duizend medewerkers aan een eigen bril, die samen gaat werken met de iPhone.

Snapchat Spectacles 2

Ook Snap Inc. heeft dus grootse plannen. Augmented reality plaatst een digitale laag over de echte wereld. Eigenlijk dus precies wat de miljoenen gebruikers van Snapchat elke dag met hun foto’s doen.

Mashable heeft een patent bemachtigd waarin de vermeende Snapchat Spectacles 2 getoond wordt. Het patent beschrijft dus een bril die augmented reality ondersteunt. Sterker nog, volgens Mashable wordt dat echt de focus van het product.

De kans dat Snapchat direct de concurrentie met Microsoft’s Hololens aangaat is zeer klein. Aan de andere kant: juist een goedkopere implementatie kan augmented reality echt mainstream maken. De doorsnee consument gaat niet honderden euro’s neerleggen voor een Hololens.

Waarschijnlijk gaat de opvolger van de Snapchat Spectacles pas over een paar jaar het daglicht zien. Voorlopig kun je dus gerust de huidige Spectacles aanschaffen. Een ding is duidelijk: augmented reality is de toekomst. Althans, als het aan Snap Inc. en Apple ligt.

Bron: TechCrunchUSPTO via Mashable

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
Apple Watch 3

Kuo: ‘Apple Watch 3 kan (helaas) niet standalone bellen’ lees verder

Samsung Gear Fit 2 Pro kan ook zwemmen tracken lees verder

Apple Watch 3

‘Apple Watch 3 in het vierde kwartaal te koop’ lees verder

Samsung Gear S3 Classic en Frontier

Samsung Gear Sport: tekening van nieuwe wearable verschenen lees verder

‘Zo zien de nieuwe smartwatches van Fitbit eruit’ lees verder

Apple Watch Pride Edition

Gedeelte opbrengst Apple Watch Pride Edition bandje gaat naar LGBTQ groepen lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters