‘Snapchat TV: Snap brengt originele shows naar Snapchat’

Snapchat wil meer adverteerders aantrekken met zijn eigen originele shows. Daarvoor gaat Snap Inc. samenwerken met grote netwerken en providers, inclusief Disney en de BBC.

Snap TV

Toen Snap Inc. de beurs opging voorspelden analisten dat het platform bij adverteerders populairder dan Twitter zou worden. Het was nog niet helemaal duidelijk hoe het bedrijf achter Snapchat dat voor elkaar gaat krijgen. Geruchten wezen op een Snapchat TV project. Jonge consumenten kijken bijna geen lineaire televisie meer, waardoor het voor adverteerders steeds moeilijker wordt om ze te bereiken. Wat nou als je de twee samenbrengt?

Snapchat

Het lijkt er nu sterk op dat Snapchat dat inderdaad van plan is. Dat blijkt uit onderzoek van de Wall Street Journal. Volgens de Amerikaanse publicatie wil Snap elke dag originele tv-content naar de app brengen. Snap werkt al samen met grote media providers zoals NBC, ESPN, NFL, ABC, BBC, Discovery en Vice. Daarnaast is het ambitieuze bedrijf al in gesprek met CBS, FOX en de grootste kookkanalen van Amerika.

Geen kleine namen dus, in tegendeel. Het gaat vooral om Amerikaanse partijen, dus het is maar de vraag hoeveel content ook daadwerkelijk zijn weg naar Nederland zal vinden. Het is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd voor ook Nederlandse partijen met Snap in zee gaan. Het valt overigens op dat Snap niet van te voren voor de tv-content zal betalen.

In plaats daarvan worden de reclame-inkomsten gesplit. Volgens WSJ is het 50-50, maar Snap wil niet op de exacte proporties reageren. De kans is groot dat die verhouding ook per partij verschilt. Een mediagigant zoals Disney kan logischerwijs meer eisen dan een kleine lokale zender. Maar wat kunnen we precies van de shows verwachten?

Alles is welkom op Snapchat

Volgens de publicatie wil Snap nog voor het einde van dit jaar twee tot drie afleveringen van originele shows per dag uitzenden.  Elke aflevering zal drie tot vijf minuten duren. Gebruikers kunnen de originele shows vinden in Stories, onder Shows. Snap zal overigens nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling van de originele content.

Snapchat

Het is een nieuw format met een unieke doelgroep, dus dat is ook een uitdaging voor zelfs de meest ervaren providers. Uit het nieuwsbericht blijkt overigens dat alle soorten shows welkom zijn op Snapchat, van gescripte drama’s en nieuwsshows tot horror en documentaires.

Bron: WSJ via Cnet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Tegenwoordig browse je met Samsung op alle Android smartphones lees verder

youtube app

Altijd op de hoogte: YouTube voegt sectie breaking news toe lees verder

Whatsapp desktop

WhatsApp Status updates ook naar de desktop lees verder

Mewtwo in Pokémon Go

Mewtwo straks als ‘exclusieve’ legendary in Pokémon Go lees verder

meme

Memeois app verzamelt de leukste memes voor je lees verder

Wkaeout

Wakeout motiveert je elke ochtend voor een workout in bed lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters