Soepfabrikant: iPhone-advertenties effectiever dan tv-reclame

Volgens soepfabrikant Campbell zijn de advertenties die in apps op de iPhone worden getoond, de iAds, twee keer zo effectief als televisiereclame.

iPhone Campbell

Daarbij komt dat een iAd-campagne iets van een miljoen dollar kost, terwijl een soortgelijke televisiecampagne meer dan vijfentwintig miljoen dollar zou hebben gekost.

De campagne van Campbell ging van start met een mooie iPhone-app waardoor het merk beter werd onthouden. De reclamecampagne was erop gericht om mensen ertoe aan te zetten om soep te kopen die weinig sodium bevat, wat beter voor ze zou zijn.

De advertentie is 53 miljoen keer getoond aan iPhone-bezitters. Een procent van de gebruikers klikte erop. Dat is niet geweldig, maar ook niet slecht.

De cijfers zijn verzameld door onderzoeksbureau Nielsen, waarvoor het bureau werd betaald door Apple en Campbell. Het onderzoek kan dus met een korrel zout worden genomen.

Het merk bestaat al zo lang dat Campbell kampt met het imago van een oermerk. De iAd was bedoeld om het merk in een nieuw daglicht te zetten. Die boodschap is volgens Campbell aardig goed overgekomen. De soepfabrikant meent dat de telefoonadvertenties ertoe hebben geleid dat mensen anders over Campbell zijn gaan denken.

Bloggers vinden het allemaal wat onwaarschijnlijk, en verwachten dat de attentiewaarde voor dergelijke soepadvertenties snel zal verminderen als er meer van zulke ‘apps’ in de App Store verschijnen. En dan is het reclamemedium weer net zo effectief of ineffectief als tv-reclame.

Bron: Crunchgear

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via