Sony Ericsson breid zijn Playnow aanbod uit

Sony Ericsson gaat muziek van tien muziekmaatschappijen toevoegen aan zijn mobiele Playnow-webwinkel, zo is de fabrikant van mobiele telefoons met de labels overeengekomen.

In totaal zorgen de deals ervoor dat het aanbod van de Playnow-dienst toeneemt met vijf miljoen nummers. De muziekmaatschappijen die een overeenkomst met Sony Ericsson hebben bereikt, behoren onder meer Sony BMG, Warner Music Group en EMI. Playnow opende in 2004 zijn deuren en bood in de begindagen alleen ringtones aan. Sony Ericsson heeft de dienst gaandeweg uitgebreid met muzieknummers en games en momenteel hebben gebruikers in meer dan dertig landen toegang tot de winkel.

Fabrikanten van mobiele telefoons verwachten dat de verkoop van muzieknummers via hun toestellen een grote vlucht gaat nemen. De winkel van Sony Ericsson moet met de uitbreiding de concurrentie aangaan met de Nokia Music Store, die het Finse bedrijf eind augustus vorig jaar opende.

Naast de muziek-deals heeft Sony Ericsson aangekondigd dat de naam van zijn platform voor onbekend talent, veranderd wordt van M-Buzz in Playnow Uncut. Alle Playnow-diensten moeten te bereiken zijn via de Playnow Arena-portal. Deze zal vanaf mei in Scandinavië te benaderen zijn en daarna voor de rest van de wereld geopend worden. De aankondigingen werden gedaan op het internationale Midem-muziekevenement in Cannes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
iPhone X

Waarom het succes van de iPhone X Google miljarden gaat kosten lees verder

Oppo, dochterbedrijf van BBK

BBK is de op twee na grootste smartphonemaker ter wereld. Precies…wie? lees verder

headphone jack

Waarom Google de headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters