Sony Ericsson CEO aast op break-even in 2010

De nieuwe CEO van Sony Ericsson, Bert Nordberg, heeft in een interview laten weten dat hij graag in 2010 break-even wil draaien met zijn bedrijf. Om dit te bereiken heeft Nordberg een aantal strategieveranderingen op het oog.

Sony Ericsson heeft net een nieuwe CEO en daarbij horen natuurlijk ook de nodige veranderingen in het beleid van de producent. In een interview met het Zweedse Dagens Industri heeft Bert Nordberg een aantal van deze veranderingen uitgelegd en ook heeft de man verteld wat zijn ambities zijn met betrekking tot de winst van het bedrijf. Nordberg wil in ieder geval break-even draaien in 2010 en daarna, als het even meezit ook nog in 2010, weer de winsten induiken met Sony Ericsson. Dit zou een welkome verandering zijn, aangezien het bedrijf nu al bijna twee jaar verlies draait en ook het afgelopen kwartaal niet echt goed liep.

Natuurlijk gaan deze veranderingen niet zomaar en Nordberg heeft dan ook wat plannen uit de doeken gedaan waarmee de break-even-situatie bereikt moet worden. Het belangrijkste is dat Sony Ericsson zich weer meer zal gaan toeleggen op duurdere telefoons. Dat is in strijd met eerdere uitspraken, waar eigenlijk nooit echt wat van is geworden. Ook wil Nordberg definitief van de copy-paste-strategie die Sony Ericsson nog wel eens navolgt af en wil de CEO dat het bedrijf minder modellen gaat produceren in grotere volumes. Ook intern gaat het één en ander op de schop als het aan Nordberg ligt, hij wil minder managers binnen het bedrijf om een duidelijkere structuur te creëren en het gemakkelijker te maken om dingen te veranderen.

Bert Nordberg strategie verandering

 

Bron: SE Blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via