Sony Ericsson gaat groot inzetten op de X10 en Vivaz

Sony Ericsson lanceerde onlangs haar Vivaz, die samen met de eerder aangekondigde X10 tijdens de eerste helft van 2010 Sony Ericsson’s portfolio moet leiden. Volgens nieuwe berichten zal Sony Ericsson een gigantisch budget beschikbaar stellen om deze telefoons tot een succes te maken.

Sony Ericsson XPeria X10

Sony Ericsson zag in de nieuw uitgebrachte Entertainment Unlimited-serie, bestaande uit de Satio, Aino en Yari, haar heilige graal vorig jaar. Hoewel de toestellen redelijk succesvol waren, ging niet alles helemaal goed en maakt het bedrijf nog steeds verlies. Daarom gaat Sony Ericsson het nu nog een keertje proberen, met de zogenaamde ‘communications and entertainment-toestellen’. Deze serie, aanvankelijk bestaande uit de Vivaz en X10, is dus erg belangrijk voor het bedrijf. Om er zeker van te zijn dat de toestellen een succes worden, heeft Sony Ericsson een torenhoog marketingbudget voor de toestellen beschikbaar gesteld.

Alleen al in het Verenigd Koninkrijk gaan de toestellen volgens berichten een marketingcampagne van vier miljoen pond met zich mee krijgen. Hiermee wil Sony Ericsson eigenlijk alle gangbare advertentiemiddelen uitbuiten, er moeten spotjes op de TV komen, tijdschriften staan binnenkort vol met de toestellen en ook op billboards moeten de toestellen goed naar voren komen om zeker te zijn dat ze niet onopgemerkt blijven. Hoe dat voor Nederland gaat uitpakken is nog niet bekend, maar dat we heel wat van de twee telefoons gaan zien is zeker.

Sony Ericsson Vivaz

 

Bron: The Unofficial Sony Ericsson Blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via