Sony Ericsson lanceert de Jalou voor de modebewuste vrouw

Sony Ericsson heeft gisteren in het Fashion Hotel in Amsterdam zijn nieuwe mode-icoon gelanceerd: de Jalou by Dolce&Gabbana. Het toestel is bedoeld voor de modebewuste vrouw die een juweeltje van een telefoon wel ziet zitten in haar handtas.

Anouk Smulders Sony Ericsson Jalou

Sony Ericsson had gisteren de fashionpers en de telecompers opgetrommeld naar het Fashion Hotel in Amsterdam af te reizen voor de lancering van de Sony Ericsson Jalou by Dolce&Gabbana. Dit toestel is bedoeld voor modebewuste vrouwen die volgens Sony Ericsson zonder moeite meer dan duizend euro neer leggen voor een handtas. De Jalou moet dan ook gezien worden als een modeaccessoires die prima in een handtasje past en daarnaast een paar leuke extra functionaliteiten heeft voor de dames. De Jalou is ontworpen in samenwerking met het modehuis Dolce&Gabbana en wordt in beperkte oplage beschikbaar gesteld. Het toestel is slechts tot en met februari 2010 in de winkels te vinden en de keten BelCompany zal hiervoor de grootste partner zijn van Sony Ericsson.

De Jalou is relatief duur toestel maar daarvoor krijgen de dames wel een telefoon terug die bezet is met 24-karaats bladgoud rondom de camera, het scharniertje en de volumeknop. Daarnaast zijn alle accessoires netjes weggelegd in een tasje van satijn met het logo van Dolce&Gabbana erop. Het toestel kenmerkt zich verder vooral door zijn afmetingen die opvallend klein zijn, het toestel is net iets kleiner dan een standaard lipstick in de lengte. Overigens is de naam Jalou direct afgeleid van het woord jaloezie en tijdens de lancering kwam psycholoog en onderzoekster Pieternel Dijkstra dit fenomeen even kort toelichten. “Jaloezie heeft een negatieve bijsmaak, maar dat is niet helemaal terecht”, aldus Pieternel Dijkstra. “Jaloezie heeft wel degelijk voordelen. Het kan ervoor zorgen dat je beter naar jezelf kijkt, zelfbewuster wordt, en als het gaat om uiterlijk, dat je veranderingen doorvoert om de uitstraling en het uiterlijk te krijgen dat je ambieert. De ander kan daarbij als rolmodel fungeren.”

Ook aanwezig was fashionexpert Anouk Smulders, die uiteraard helemaal weg was van het toestel, al was het maar omdat er Dolce&Gabbana op de voorkant van het toestel pronkt. Smulders vertelde dat de telefoon steeds meer een modeaccessoires wordt. “We zien dat de telefoon steeds meer een onderdeel wordt van de outfit. Hierbij is het steeds meer een trend om ook de features van het toestel aan te laten sluiten bij deze verwachtingen. De Sony Ericsson Jalou by Dolce&Gabbana valt op door zijn de modebewustheid, de roze kleur, design features en de bijgeleverde accessoires in 24 karaats bladgoud zoals de cameraring. Ook de exclusieve gouden hoofdtelefoon draagt bij aan het plaatje.”

Marketing Communications Manager Harold de kort van Sony Ericsson wist tot slot te melden dat de Jalou zijn exclusieve tintje zal behouden doordat het toestel maar beperkt beschikbaar wordt gesteld tot en met eind februari. Het toestel zal 479 euro gaan kosten en geleverd worden in de kleur Sparkling Rose. Een eerste ervaring van de Jalou van ons kun je hier vinden en uiteraard zullen we binnenkort de uitgebreide review van dit nieuwe mode-icoon publiceren.

Harold de Kort Sony Ericsson Jalou

 

Pieternel Dijkstra Sony Ericsson Jalou

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via