Sony Ericsson sluit kwartaal af met een verlies

Sony Ericsson heeft het laatste kwartaal van 2009 afgesloten met een verlies van 190 miljoen euro. De producent heeft echter de weg naar boven wel weer gevonden aangezien het de omzet met 23 procent zag toenemen in het afgelopen kwartaal.

Bert Nordberg</a>

Sony Ericsson heeft vandaag de cijfers bekend gemaakt over het laatste kwartaal van 2009. Analisten gingen er vanuit dat de producent een verlies zou weten neer te zetten van rond de 194 miljoen euro echter bleek dit uiteindelijk vier miljoen euro minder te zijn. De producent lijkt de weg naar boven weer terug gevonden te hebben en de nieuwe CEO van de joint venture beaamd dat. Volgens Bert Nordberg, CEO van Sony Ericsson, is de weg naar boven inderdaad weer gevonden en dit zou vooral komen door het nieuwe imago van Sony Ericsson en bijbehorende pay-off, Make.Believe, en daarnaast is het nieuwe portfolio van de producent aangeslagen bij de consumenten en is een duidelijke lijn doorgezet voor 2010 in de producent van de producent. Sony Ericsson zag zijn omzet met 23 procent toenemen in het afgelopen kwartaal terwijl het kwartaal ervoor de omzet met 17 procent steeg. De producent wist 14.6 miljoen telefoon te slijten met een gemiddelde prijs van 121 euro per toestel.

Nordberg denkt echter wel dat er over geheel 2010 een relatief kleine groei behaald zal gaan worden, iets waar de analisten niet geheel mee tevreden zijn. Volgens analist Nicolas von Stackelberg hebben de concurrenten een grotere groeiverwachting uitgesproken en zou de producent hier wat teleur stellen. Wel zou volgens Nordberg het herstructureringsplan op schema liggen maar er zou nog wel een lange weg te gaan zijn. Tijdens het Mobile World Congress zal Sony Ericsson drie nieuwe modellen aankondigen die de producent wederom een stap in de goede richting moeten gaan helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Dominick -

    Vind het een beetje een makkelijke conclusie dat die groei vooral aan het vernieuwde portfolio te danken is. Het vierde kwartaal is sowieso een beter kwartaal ivm kerst en imo is daar de meeste winst behaald.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via