Sony Ericsson vergroot haar marktaandeel in Groot-Britannië

Dat het niet zo goed gaat met Sony Ericsson, is nu wel bekend. Gelukkig gaat het niet overal even slecht: In Groot-Brittannië heeft het bedrijf haar marktaandeel vergroot met maar liefst vijf procent.

Na steeds slechter wordende resultaten van Sony Ericsson begin dit jaar, heeft het bedrijf toch nog marktaandeel weten te winnen in Groot-Brittannië. Het merk heeft niet minder dan 5% marktaandeel gewonnen en komt daarmee op een marktaandeel van 25% in het Verenigd Koninkrijk. Dit aantal is goed voor een tweede plaats in het rijtje telefoon fabrikanten, achter Nokia.

Dat het zo goed gaat, komt volgens velen onder andere door het succes van de C902, de nieuwste Cyber-Shot telg van het merk. Ook zouden de wat goedkopere prepaid-toestellen het goed doen. Ten slotte zijn er nog een aantal oude modellen, de W580i en de W910i, die het goed zouden doen op de wat goedkopere abonnementen.

Volgens Hideki Komiyama, de CEO van Sony Ericsson, zou het zelfs nog beter worden voor het merk. Zijn verwachting is dat ze in Q3 van dit jaar nog, geringe, verliezen zullen leiden. Na het 3e kwartaal van dit jaar zou het weer beter moeten gaan met het merk en zouden de rode cijfers over moeten zijn, aldus de man.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via