Sony Ericsson ziet meer brood in low-end toestellen

Bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers van Sony Ericsson werd als snel duidelijk dat de producent de zaken anders wil gaan aanpakken in de toekomst.

Sony Ericsson denkt dat haar verkoop in 2008 met 10 procent toe zal nemen. In het vorige jaar bedroeg de groei nog 14 procent. Met name low-end toestellen in opkomende markten nemen een groot deel van de verkoop voor hun rekening. In West-Europa daarentegen kampt Sony Ericsson met tegenvallende resultaten.In het eerste kwartaal van 2008 zag het bedrijf de nettowinst dalen met 48 procent naar 133 miljoen euro, mede als gevolg van magere verkoopresultaten van high-end mobiele telefoons.

Sony Ericsson wil daarom meer toestellen voor de low-end markt gaan ontwikkelen omdat deze de grootste doorloop hebben qua kwantiteit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via