Sony vervangt CEO van de mobiele divisie

Sony heeft bekend gemaakt dat het Bert Nordberg heeft vervangen als CEO. Kunimasa Suzuki zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe divisie en aangezien Suzuki ook verantwoordelijk is voor alle andere consumentenelektronica binnen Sony, is dit een logische stap.

Volgens Sony Mobile is deze stap in lijn met de nieuwe strategie die op 27 maart bekend werd gemaakt door de nieuwe CEO van Sony, Kazuo Hirai. Hirai is pas sinds 1 april CEO van Sony en hij is gelijk begonnen met een grote reorganisatie binnen het bedrijf. De nieuwe CEO wist drie nieuwe takken op te richten waarop Sony zich volledig op gaat richten. Sony zal zich met name richten op digital imaging, gaming en mobiel. De net ingelijfde Sony Mobile-tak zal dus deel uit gaan maken van een belangrijke pijler binnen Sony en dat is dan ook voor het eerst dat de fabrikant deze tak vol overgave omarmt.

Deze drie nieuwe pijlers zijn weer onderverdeeld in categorieën voor consumenten, zakelijk en overig. Voor consumentenelektronica is Kunimasa Suzuki verantwoordelijk geworden. Aangezien mobile onder consumentenelektronica valt en een belangrijke pijler is geworden voor Sony, zal Suzuki nu ook de verantwoordelijkheid gaan nemen voor de mobiele tak. Zo kan Sony ervoor zorgen dat de verschillende takken beter samenwerken en producten ontwikkelen die beter samenwerken met elkaar.

Oud mobile-CEO Bert Nordberg zal deel uit gaan maken van de raad van bestuur bij Sony Mobile. Nordberg was verantwoordelijk voor de overstap naar Android binnen Sony Mobile en wist daarnaast het bedrijf weer financieel gezond te krijgen. De nieuwe CEO neemt vanaf 16 mei het roer over.

Sony Mobile CEO Kunimasa Suzuki

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Embassadorion -

    Het word tijd dat de rest van de wereld japan eens gaat boycotten.
    Er is al langer bekend dat Japan het niet zo nauw neemt met regelgevingen omtrent klimaat. Japan heeft op erg veel fronten lak aan het belang van de wereld en het leven wat daar op plaatsvind. Of het nu om walvisjacht gaat of om het manipuleren van berichtgevingen zoals fukushima. Wij roepen u op GEEN Japanse producten meer te kopen zodat Japan gedwongen word verandering toe te laten ten minste door te beginnen met eerlijke berichtgevingen… Japan tracht op veel manieren berichtgevingen te omzeilen, manipuleren en of stil te houden, helaas voor hen draait ook de alternatieve media op volle toeren.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via