Steve Jobs: “Adobe is lui en Google's imago is bullshit”

Op een meeting voor medewerkers van Apple heeft CEO Steve Jobs tekst en uitleg gegeven over een aantal populaire onderwerpen die binnen het bedrijf spelen. Vooral Google en Adobe kregen er flink van langs.

Steve Jobs

Nieuwssite Wired heeft informatie kunnen verkrijgen over uitspraken die Apple-CEO Steve Jobs heeft gedaan op een interne bijeenkomst voor Apple-medewerkers. Deze kregen de gelegenheid om vragen te stellen aan de Apple-topman. Uiteraard werden er vragen gesteld over populaire onderwerpen, zoals de opkomst van Google, en het feit dat Apple en de iPhone nog steeds geen Flash ondersteunen en dit ook niet gaan doen. Jobs reageerde vrij heftig op de gestelde vragen. Zo meldde hij dat Google de telefoonmarkt binnen was gekomen met het doel om de iPhone van zijn troon te stoten. Apple zou dit niet willen laten gebeuren. Daarbij hekelde Jobs het imago van Google. Het zogenaamde “don’t be evil”-imago van de zoekgigant zou “bullshit” zijn.

Ook Adobe kreeg er van langs. Jobs noemt het bedrijf lui, omdat het niets doet met de initiatieven waar Apple op inzet. Verder zou de CEO nog steeds geen Flash-ondersteuning willen omdat het buggy en traag zou zijn. Apple zou meer heil zien in HTML5. Over de HTML5-webapplicatie die Google onlangs maakte voor Google Voice werd echter niets gezegd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Thany -

    Ze willen geen Flash omdat het traag en buggy is, maar wel HTML5, ondanks dat dat traag en buggy is? Wat is dat voor kul?

    Ze willen geen Flash, omdat dat voor een groot deel de AppStore overbodig maakt. Om precies dezelfde reden willen ze ook geen Java, geen Perl, geen Python, en geen console-emulators.

      1. michaelpb -

        Uiteraard, maar Apple blaast niet hoog van de toren dat ze 'niet evil' zijn. Google verzamelt ietsje meer data. Je mail, je agenda, je lokatie, je zoekgedrag, surfgedrag, video-kijkgedrag, noem maar op.

  2. Meaculpa -

    Steve heeft groot gelijk. Adobe zuigt sowieso al. De iPhone bewijst dat flash overbodig is. De iPad zal succesvol zijn, juist OMDAT het Apple is. Iedereen die dat ontkent is gewoon jaloers!!!

    1. dawz -

      Ach, kijk nou… Het ideale voorbeeld van een blinde Apple volgeling. De iPhone is juist het bewijs dat ze Adobe nodig hebben. Teveel fatsoenlijke websites die je maar half ziet, vanwege het ontbrekende flash.. En de iPad is een lachertje opzich.

  3. Joost -

    MR. Apple is een beetje arrogant met zijn achterhaalde veel te duur betaalde gadgets.
    Genoeg alternatieven, Jobs met zijn stalen gezicht als hij weer iets (nieuws) heeft.:(

  4. Fuzzillogic -

    Ah, weer HTML5 als de Grote Heilbrenger. Right. Verwacht er niet te veel van hoor. HTML5 kan echt niet heel veel meer dan wat nu met HTML4 ook kan.

    e.d. is dan nog de grootste vooruitgang imo, maar daar weigert JUIST Apple om support voor het open en vrije Theora te bieden, ten faveure het dichtgelicenseerde H.264 :X

    Qua apps zullen native apps (vs "HTML5 apps") voorlopig veruit de beste gebruikservaring geven. Laat je dus niet om de tuin leiden door alle HTML5-prietpraat.

  5. George -

    Laat Apple eerst eens naar zijn eigen gekunstelde imago kijken, dan bij voortduring een ander de pan uit vegen.
    Dat er mensen zijn die belachelijke bedragen voor hun hardware betalen is voor mij nog altijd een compleet raadsel.
    Troost me met de gedachte dat vroeg of laat die hype wort doorgeprikt.
    De I-Pad is het toppunt van onzinnigheid.

    1. Stans -

      Heb je zelf dan slechte ervaringen met Apple? Ik betaal zelf graag voor mooie, innovatieve en gebruiksvriendelijke producten en dan kom je toch al snel bij Apple terecht. De iPad is trouwens een fantastisch product, je zou het een serieuze kans moeten geven. Je hebt gelijk, het is een onzinnig apparaat, maar het is zo mooi en het maakt alles zo gemakkelijk. De hype rondom Apple zal ongetwijfeld eens stoppen, maar als je eerlijk bent weet je dat Apple al jaren bestond voordat de hype kwam. Na de hype zal Apple gewoon doorgaan met het maken van kwaliteitsproducten en daar zal ik graag voor blijven betalen. Als het moet ook veel!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via