t for telecom sluit de deuren

KPN heeft middels een persbericht aangegeven dat het verschillende winkels van de keten t for telecom gaat overnemen. De keten zou volgens de telco besloten hebben om de deuren te gaan sluiten.

t for telecom

Uit een persbericht van KPN blijkt dat telecom keten t for telecom de deuren gaat sluiten. Op de website van de keten is nog niets te vinden over een sluiting maar KPN weet te melden dat het meer dan 52 vestigingen van de keten gaat overnemen. Volgens KPN heeft moederbedrijf Decxom Retail B.V. onlangs besloten om de keten op te doeken na tegenvallende resultaten. Het gaat al een geruime tijd niet zo goed met t for telecom. Vorig jaar nog leek het er ook al op dat de keten niet meer kon voldoen aan haar betalingsverplichtingen tegenover het personeel. Toen wist de directeur van t for telecom tegen over All About Phones te melden dat hier geen sprake van zou zijn maar inmiddels is de beste man al vervangen door een andere CEO.

KPN weet te melden dat de telco in de nieuwe winkellocaties KPN, Telfort en Hi winkels zal gaan inrichten. Na de voorgenomen uitbreiding heeft KPN in Nederland 105 KPN-winkels (nu 98), 55 Hi-winkels (nu 29) en 53 Telfort-winkels (nu 35). De keten t for telecom was onbereikbaar voor commentaar en het moederbedrijf Dexcom laat tegenover All About Phones inderdaad weten dat de keten de deuren gaat sluiten. Het bedrijf wil zich meer gaan richten op de ketens Dixons en Dynabyte. Bij t for telecom werken ongeveer 380 mensen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. daaan -

    hoe zit dit nu met de garantie.

    Mijn telefoon is in een emmer water gevallen. Ik heb hem bij T for telecom voor 100% schade verzekerd. Nu ging ik naar de winkel, stond de winkel er niet meer. Had niet gehoord dat deze failliet was. Kpn stond nu op deze plek. Vervolgens ben ik op hen afgestapt en gevraagd wat ik nu moest doen. Zij konden mij niet verder helpen, behalve zelf een brief te sturen naar de verzekering.

    Stel je voor ik mag een nieuw toestel, dan kan dit niet omdat die winkel niet meer bestaat, dus uit deze winkel kan dit dus niet meer..

    Heb ik dan nog wel kans op een nieuwe telefoon/vergoeding?

  2. Johan -

    Men koopt een nieuwe batterij, maar krijgt een tweedehandse. De wachttijd is veel te lang in de winkel, en men verstaat geen NEDERLANDS.
    Gelukkig failiet, nou Phillips nog en vooral de ALDI en de Lidl, want dat zijn ook van die prutwinkels. Net zo'n prutwinkel als Belvisie in Druten

  3. DeeDee -

    veel plezier ermee, binnen 1 jaar is de belcompany failliet. En aangezien ze voor 45% van de omzet van de Macintosh groep zorgen wens ik iedereen veel succes…
    mochten mensen dus kunnen kiezen… lekker naar provider-eigen winkels gaan. (Dus ook Belco en the Phone House links laten liggen…) dan ben je iig verzekerd van een langdurige relatie met je winkel 🙂

  4. vrouw van -

    na al het geklets hieronder te hebben gelezen…..

    ieder zijn eigen mening maar ook zonder die goed bedoelde mening staat iedereen gewoon op straat… overname door kpn??? jaja alleen de huurcontracten dus geen personeel… het personeel weet nog steeds niet wanneer ze op straat komen te staan.. ,morgen? overmorgen over een maand of misschien wel over 2 maanden…. daar ben je lekker mee met zo'n planning kun je veel mee naar een eventuele nieuwe baas toe…………..:S

  5. exemployee -

    Ook ik heb meerdere jaren bij T gewerkt. Ben het met Hard-Selling eens, maar het is maar hoe je het zelf oppakt als verkoper.
    Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ook al "moet" je aan hardselling doen, je zeker wel service kunt/mag verlenen, ook aan dat oude vrouwtje.
    Ben het overigens wel mee eens dat produckten als pretium en energiedirect slechte producten zijn, en nooit door T verkocht hadden moeten worden. Ik heb me hier als werknemer altijd erg aan gestoord (en deze produckten dan ook erg weinig verkocht)
    Wel was bekend dat de mate van servicegerichtheid erg afhankelijk is per winkel van T en dan met name welke shopmanager erin staat.
    waar ik van overtuigd ben is dat T nooit had moeten beginnen met het shop-in-shop concept in de dixons. Hier is niet goed over nagedacht en niet goed uitgevoerd. Het is daarna alleen maar slechter gegaan en ik voelde de bui al hangen waarna ik op zoek ben gegaan naar een andere baan.
    Verder wil ik allen al mijn ex-collegas veel sterkte wensen in deze tijd en bij het zoeken naar ander werk.

  6. Jelle -

    Service

    Nu hebben jullie het allemaal over goede service. Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Ook ik heb bij de firma gewerkt, en ik moet zeggen ze doen echt alleen aan hard selling. Als er iemand komt voor een beltegoed kaartje moest je er maar gelijk pretium bij verkopen, nou waar gaat het over. Ik kan je vertellen, veel klanten jaag je de deur hiermee uit en die zie je nooit meer terug. het is gewoon grotendeels hun eigen schuld. Als er een oudere vrouw langskomt en die begrijpt niet helemaal goed hoe haar tel werkt, moet je haar maar zo snel mogelijk de deur uitwerken. Dus als je dit service durft te noemen vindt ik dit echt fout. Dus met andere woorden service tot aan de deur, als er aan je te verdienen valt ben je welkom. En kom je is terug met een probleem dan kijken ze je de winkel al uit. Dus veel klanten komen daar dus de deur niet meer in.

  7. belcompany -

    Beste winkelketen 2009? beste service en personeel?
    tjah, om dan te zeggen wij ?? ( tfortelecom)
    zijn de beste in service denk ik dat je de plank mis slaat. de punten zijn geteld, en het beste menu van 2010 is……Belcompany.

  8. Shopmanager -

    Opvallend is dat iedereen al weet hoe het zit en hoe het komt, dat T zijn winkels gaan sluiten.
    Wij als managers hebben 14 juni het nieuws over de sluiting ontvangen, en daar kunnen we het mee doen.
    Voor alle zelfstandig ondernemers zou ik willen zeggen: Ga eens informeren in de winkels van T for telecom.
    Er werken veel gemotiveerde en goed opgeleide medewerkers, wellicht kunt u hier uw voordeel mee doen.
    Aan alle collega's, veel sucses, en mijn dank voor de samenwerking. Mvg

  9. TTALENT -

    Helaas heb ik in de korte tijd dat ik bij T4T werkzaam ben met lijdende ogen moeten toezien op het feit dat de klant tegenwoordig meer prijs dan service gericht te werk gaat. Echter zoals beschreven doet de huisstijl van T anders vermoeden, geel en blauw zijn idd de kleuren van een goedkope uitstraling. Echter dit is ooit ook de insteek geweest, in de afgelopen jaren is er zoveel veranderd dat de kleuren niet meer bij de prijsstellingen pasten… T4T was altijd de marktleider totdat de providers zich hebben geprovileerd als verkooppunten. Tegen dergelijke prijzen (mede door de gelockte toestellen) valt voor een retailer niet meer te concurreren. De consument wenst tegenwoordig een goede prijs. De service bij T staat nog steeds in een goed daglicht, echter valt tegenwoordig goed te merken dat de klant zich over de diversiteit aan aanbieders laat inlichten bij T for Telecom en vervolgens naar de aanbieder zelf gaat voor de goedkoopste prijs… Helaas…

  10. gast ex hfdkntr -

    Zat het hoofdkantoor eigenlijk nog in Rotterdam of was dat ook al verplaatst?

    D'r werkte toen ik er was veel jonge mensen. Die komen wel weer aan de bak denk ik. De oudere zullen er meer moeite mee hebben.

  11. exje -

    Heb zelf in het verleden ook bij TFT gewerkt.

    Moet niet zeggen dat ik het jammer vind dat ze weg gaan. Personeel moet veelal aan hard selling doen. In mijn tijd Pretium Telecom ( does it ring a bell?)

    Vind het wel zonde voor al het personeel in de winkels. Hoop voor hen dat KPN er veel over kan en wil nemen.

  12. slachtoffer -

    Jammer voor die mensen die zo negatief zijn in reactie, Het bedrijf heeft al het mogelijke gedaan om het hoofd boven water te houden en het is helaas niet gelukt. Maar voor al die negativos ga een directie baan vervullen in plaats van een telefoonverkoper en laat dan zien hoe het moet. Ik kan zeggen dat ik in die tijd dat ik er nog werkzaam ben het altijd naar mijn zin heb gehad en ja er waren wel eens oneffenheden maar goed ik heb onze klanten altijd naar volle tevredenheid bediend. Ik hoop dat voor al deze werknemers van TFT dat ze weer snel een leuke job zullen vindn en wens ze veel sterkte toe de komende tijd. :SUCCES

  13. Gast75 -

    Mensen, ieder zijn eigen mening over het hele verhaal, maar vergeet niet dat er wel 430 mensen hun baan kwijt zijn!!!! Beetje jammer Tfortelegelul dat je je hier zo uit!
    Ik hoop voor jullie dat jullie werkgever nog lang zijn bedrijf kan runnen, anders spreken we elkaar vast wel weer hier en praat je wel anders….

  14. Tfortelegelul -

    Ik werke bij tfortelecom en ik ben blij dat ze gaan sluiten,Wij moeten energie direct verkopen kom op man wat is dit voor grappig verhaal hahaha

    lekker sluiten is beter joh domme mensen in de directie

  15. Henk -

    Heb ongeveer 6 jaar terug voor mijn Nokia een voor- en achterfrontje besteld bij T for Telecom. Het zou snel binnen zijn en ondanks meerdere bezoeken en beloftes dat ik gebeld zou worden want het zou nu toch echt snel komen heb ik nog steeds geen frontje. Inderdaad, ze hebben een goede service…….

  16. Ruben -

    Een jaar tot twee jaar terug werd er al aangegeven dat er vanwege de verzadigde markt zo ongeveer een derde tot de helft van alle telefoonwinkels van de Nederlandse straten zouden verdwijnen. In een tijd waarin de penetratie van de mobiele telefoon nog niet zo hoog was, was het voor elke telecomwinkel goed boeren, ongeacht uitstraling. Hierna werd het belangrijker onderscheidend te zijn, en dat is t for t helaas niet meer geworden.
    Hoe dan ook is er voor het huidige aantal telecomwinkels geen plek, nemen de providerwinkels sowieso al een groter deel van de markt voor hun rekening, en zou er daardoor toch al iets gaan verdwijnen op deze markt.
    De markt zelf is ook overzichtelijker geworden, omdat het aanbod van alle providers op elkaar lijkt. Helaas.

  17. Bouke Hoekstra -

    T for Telecom>

    Dan is de positionering tegenstrijdig met wat jullie uitstralen. Neem v.b. jullie huisstijl qua kleuren. Jullie hebben geel, blauw en groen. De combinatie geel en blauw geven een "goedkope" uitstraling, men krijgt er over het algemeen een discounter gevoel bij. En dat terwijl jullie wat duurder zijn én service verlenen. En zo zijn er meer van dat soort tegenstrijdigheden en verkeerde uitdragingen van wat jullie pretenderen te zijn.

    "Goedkoop" (uitstraling) en "service, kwaliteit en iets duurder" matchen niet met elkaar en zorgt voor onduidelijkheid bij de consument. Een consument "vertrouwt" die combinatie als het ware niet. Zonde, gemiste kans…

      1. Bouke Hoekstra -

        Even voor de duidelijkheid: kleur is "just a part of the game".

        Misschien moet ik het iets duidelijker maken. Kleuren werken bepaalde emoties op, zowel positieve als negatieve. De basiskleur van KPN is groen. Groen staat o.a. voor gezond, kalm, natuur en rust. De secundaire kleuren blauw en geel zie je haast niet meer in hun uitingen (behalve het logo).

        De basiskleuren van T for Telecom zijn geel en blauw. Deze gele kleur schreeuwt van de daken van af, het komt je hard tegemoet. De kleur blauw behoeft trouwens helemaal geen slechte kleur te zijn, integendeel. Blauw alleen staat voor comfort, veiligheid en trouw. Echter de dominante combinatie van een hardere geel en een hardere blauw zorgen bij mensen voor de associatie "goedkoop". Het is ook niet voor niets dat v.b. Lidl en Zeeman deze combinatie gebruiken.

        Behalve dat geel en blauw zorgen voor een goedkope uitstraling, geeft het gebruik van meerdere basiskleuren een rommelig effect. Dan kan één van de kleuren nog zo goed gekozen zijn, de kracht van die kleur kan dan verminderen.

        Uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat T for Telecom zijn positionering niet goed heeft en niet onderscheidend genoeg is om de markt te doorstaan. En eerlijk is eerlijk, service had ik niet achter ze gezocht…

  18. T for telecom -

    Het is waar dat T for telecom de deuren gaan sluiten. Door diverse oorzaken zijn wij genoodzaakt om ons terug te trekken in de telecom wereld. Het is een moeilijke tijd om als telecom retailer het hoofd boven het water te houden met alle concurrentie die vanuit de providers ook ontstaan. Kpn zal +/- 50 winkels overnemen.

    @noax jammer van je reactie qua service staan wij boven de provider winkels en diverse andere concurrenties. Dat wij niet de goedkoopste zijn is een feit maar geen andere telecom retailer kan het winnen van onze service.

  19. noax -

    Eindelijk gaat de minst goede telecommer uit de straten verdwijnen! Hi krijgt eindelijke landelijke dekking qua winkel! Daar hebben we tenminste wat aan..:)

  20. ghost -

    Op de site van t for telecom is inderdaad niets te vinden maar het is wel vreemd dat sinds vandaag de winkel locaties niet meer zijn te vinden en dat de vacatures verwijderd zijn.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via