T-Mobile brengt Ben weer terug

Het mobiele belbedrijf Ben is terug als aanbieder van simkaart-abonnementen. Maar er is twijfel of het oude rebelse imago nog wel past bij de voormalige hippie.

Het nieuwe Ben, onderdeel van T-Mobile, biedt alleen sim-abonnementen aan waarbij de klant na het verlopen van zijn abonnement het oude telefoontje blijft gebruiken. Daardoor hoeft de provider geen subsidies op mobiele toestellen aan te bieden. Net als vroeger hebben consumenten de keuze uit een Ben soms, Ben regelmatig en Ben vaak abonnement voor respectievelijk 5,95, 9,95 en 22,95 euro per maand.

Ben werd in 1999 opgericht als een joint venture van Belgacom en Tele Danmark. T-Mobile nam in september 2002 de mobiele provider over, waarna het merk in 2003 van de markt verdween. Ben maakte furore met eigenzinnige marketingcampagnes. Zo maakte de aanbieder behendig gebruik van zijn merknaam met bijvoorbeeld “Ben even uit” stickers, die Nederland een mobiele etiquette moesten bijbrengen. De campagne leverde Ben diverse marketingprijzen op.

Johan Kramer, een van de reclamemakers die destijds voor reclamebureau KesselsKramer de campagne heeft bedacht, vindt de reanimatie van Ben een ‘slecht idee’, verklaarde hij vorige week in Elsevier. Ben kon in 1999 behendig gebruikmaken van zijn positie als nieuwkomer waarin het concurreerde met gevestigde merken als KPN en Libertel, het huidige Vodafone. Anno 2008 is Ben zelf onderdeel van het establishment.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via