T-Mobile deed goede zaken in 2009

T-Mobile heeft de resultaten over het jaar 2009 bekendgemaakt en de telco heeft in Nederland boven verwachting gepresteerd in het afgelopen jaar. Vooral het dataverbruik steeg sterk bij de telco.

T-Mobile heeft een erg goed jaar achter de rug, zo laat de telco in een persbericht weten. Het aantal abonnementsklanten steeg met 6,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Echter had de telco minder klanten aan het eind van het jaar Volgens T-Mobile hadden ze op 31 december 2009 4,592 miljoen mobiele klanten wat een kleine daling is tegenover 2008. De daling op het totale aantal klanten is het gevolg van het opschonen van het prepaid bestand, zo laat de telco weten. Dit vond plaats in het vierde kwartaal van 2009. Ondanks blijvende druk op inkomsten als gevolg van regulering laat de omzet van T-Mobile in Nederland een lichte stijging zien. Het bedrijf boekt over 2009 een record operationeel resultaat van 430 miljoen euro.

De gemiddelde omzet per gebruiker bedroeg in 2009 24 euro. De totale omzet over 2009 bedroeg 1,807 miljard. T-Mobile zag vooral haar data-diensten sterk toenmen. Daar waar de gebruikers van de telco in 2008 nog 67 Terabyte wisten te verstoken is dat aantal opgelopen naar 200 Terabyte in 2009. Volgens T-Mobile komt dit door de sterke groei van smarpthones en dan met name de iPhone. De telco weet daarnaast te melden dat het dataverkeer ook dit jaar weer sterk zal gaan groeien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. w00fer -

    Dat men dan eens 50 miljoen gaat steken in het verbeteren van het netwerk…

    Ligt nog steeds mijlenver achter op de betrouwbaarheid ten opzichte van Vodafone en beter nog KPN.

  2. janson -

    Winst wordt voor een gedeelte ook wel geroofd.Na opzeggen van 24 mnd contract wordt nog een maand extra geroofd. Na contact zeggen ze natuurlijk dat dit aan de computer ligt, omdat deze een opzegging niet aankan.Misschien betere progammeurs?.Zou in week 7 teruggestort worden, maar natuurlijk niets gezien.Alweer een klant weg.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via