T-Mobile: Extra antennes hoefde alleen geactiveerd te worden

T-Mobile heeft laten weten dat de extra antenne masten die de capaciteitsproblemen van het netwerk hebben opgelost er al stonden. Het 3G-netwerk kon door het activeren van de masten in drie weken worden verbeterd.

Antennemast

T-Mobile heeft laten weten dat de extra antenne masten die de capaciteitsproblemen van het netwerk hebben opgelost er al stonden. Het 3G-netwerk kon door het activeren van de masten in drie weken worden verbeterd.

De persvoorlichter van T-Mobile verteld dat de netwerkproblemen zo snel konden worden opgelost omdat de provider al extra masten had geplaatst deze waren alleen nog niet geactiveerd. De antennes werden nog niet geactiveerd uit economische overwegingen laat Henny van der Heiden, persvoorlichter van T-Mobile weten. Waar techneuten alleen s’nachts bezig waren om de palen te activeren, werken er nu ook mensen overdag aan het activeren van het netwerk. ‘Het is een forse investering om de techneuten 24 uur per dag te laten werken’. ‘Maar als de klantenbeleving slecht is, kun je niet anders,’ aldus van der Heiden.

In mei van dit jaar begonnen de klachten over de provider T-Mobile binnen te stromen, abonnees hadden vaak geen of erg slecht bereik en ook was er geen of erg langzaam mobiel internet. In heel Nederland blijkt het probleem te spelen maar vooral Utrecht, Hilversum, Amsterdam en Rotterdam hadden veel mensen van het overbelaste netwerk. Deze plaatsen kregen de prioriteit bij het verbeteren van het netwerk.

De netwerkproblemen worden aan de iPhone verweten, het bleek dat iPhone gebruikers ongeveer 40 keer zo veel internetten als mensen met een andere smartphone. Omdat de iPhone alleen door T-mobile geleverd werd kwamen zij hierdoor in de problemen.

Bron: Computable

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via