T-Mobile genomineerd voor klantvriendelijkheidsprijs

T-Mobile maakt kans op een prijs voor de klantvriendelijkste telco van Nederland. Volgens een onderzoek van een universiteit strijden KPN, Tele2 en T-Mobile om de prijs van de beste klantenservice binnen telecom.

logo rug

Tegengas vanuit onverwachte hoek voor de actie van Youp van ’t Hek tegen T-Mobile en andere klantonvriendelijke bedrijven. Onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen hebben 5000 Nederlanders ondervraagd over de klant(on)vriendelijkheid van allerlei bedrijven, en T-Mobile komt hier juist heel goed uit. KPN en Tele2 overigens ook.

Het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen heeft deze enquete vorig jaar al eens gehouden, en dit jaar voor de tweede keer. Geconstateerd wordt dat de klantvriendelijkheid er bij de mobiele telco’s op vooruit is gegaan. Bij de vaste operators zelfs nog wat meer.

De bedrijven die in het onderzoek slecht scoren, zitten in een heel andere hoek: de banken en het openbaar vervoer. Connexxion, Arriva en de NS zijn de gebeten hond: bijna een op de vijf ondervraagden vindt dat deze bedrijven het slechter doen dan vorig jaar.

Maar T-Mobile doet het dus beter, volgens de ondervraagden. Zo goed zelfs dat het bedrijf, samen met KPN en Tele2, kans maakt om een award te krijgen als klantvriendelijkste bedrijf in de categorie mobiele telecommunicatie.

Overigens stelde ook All About Phones enige tijd geleden in een commentaar vast dat de actie van cabaretier Youp van ’t Hek tegen uitgerekend T-Mobile niet geheel terecht was, omdat naar onze opvatting dit bedrijf de klantenservice over het geheel genomen best serieus neemt.

Bron: Rijksuniversiteit Groningen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via