T-Mobile uitgeroepen tot de beste telco van 2011

T-Mobile is door de professors achter organisatie van de Customer Performance Award uitgeroepen tot beste mobiele telco. Tele2 ging aan de haal met de hoofdprijs is de sectie telecom, terwijl T-Mobile het beste deed in de subsectie mobiele operators.

T-MobileUit onderzoek van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen is een ranglijst tot stand gekomen van bedrijven die het best presteren op klantprestaties. Voor de afdeling telecom waren er twee winnaars uitgeroepen, eentje voor vast en eentje voor mobiel. Tele2 ging dan ook aan de haal met de hoofdprijs voor telecom en beperkte zich tot de categorie vast. Volgens de professors achter de Customer Performance Award had Tele2 de meest opvallende stijging laten zien. Dit was toe te schrijven aan het gevolg van per minuut afrekenen, aldus de professors.

Het bedrijf scoorde het best qua prijs-kwaliteitverhouding bij vaste telefonie, en dat blijkt in de telecomsector dit jaar een belangrijker aspect van de dienstverlening dan bijvoorbeeld de klantrelatie. Prof. dr. Peter C. Verhoef: ‘Dat lijkt een direct en opvallend gevolg van de commotie rond het afrekenen per minuut, in plaats van per seconde. HI is daarvoor bijvoorbeeld duidelijk afgestraft. Het leert ons dat bedrijven moeten inspelen op die aspecten van de dienstverlening, die klanten in die specifieke sector belangrijk vinden.’

Opvallend is dat T-Mobile het ook erg goed heeft gedaan. Deze telco is de winnaar op het mobiele vlak en lijkt daarmee het beste om te gaan met haar klanten. Volgens T-Mobile zijn de wachttijden korter geworden van de klantenservice en is de informatievoorziening van de telco beter geregeld. Bovendien zijn delen van de website opnieuw ingericht zodat de klant in minder ‘clicks’ bij de benodigde informatie is en is ook de contactinformatie makkelijker te vinden. Door deze verbeteringen neemt het aantal telefonische vragen af. Daarnaast heeft het bedrijf extra medewerkers aangenomen. Alle maatregelen samen leiden tot kortere wachttijden, aldus de telco. Het onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen lijkt dit te kunnen onderschrijven met haar resultaat die gepubliceerd is op de website.

Het onderzoek is grootschalig opgezet onder ruim 7.000 consumenten door de Rijksuniversiteit Groningen. Deze hebben gekeken naar de prestaties van 100 grootste dienstverlenende bedrijven in Nederland.

T-Mobile

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via